måndag, december 15, 2008

Sytt på nya symaskinen

Jag får nog berömma mej själv idag! Jag har sytt en omlottjacka, mössa och scarf till Milo. Färg: olivgrön fleece, trodde ni inte va? Milo har en omlottjacka från KikKid och den sitter så bra så jag ritade av den och sydde en i samma modell men tryckknapparna fick jag sätta annorlunda men det blev superbra enligt mejsjälv, Mössan blev lite stram så jag får kanske ändra lite på den. Scarfen var bara en test och kantband hade jag inget i passande färg men det går nog bra ändå. Mössan fick också strykit på lite Milo bokstäver.

Idag har Milofisen hjälpt mamma och baka pannkakor:) Han satt fint i sin stol och tittade med stora ögon, helt plösligt öppnar sej ju en annan värld för honom när han kan sitta och titta på vad jag gör i rätt höjd.
Dagen har bara rullat på idag och vi har inte ens varit ute! Fast ibland är det skönt att bara vara hemma och mysa, pappa har också varit ledig från jobb idag så Milo har haft full sysselsättning idag.
Jag och Milo badade ihop och det gillar han för han kan ju "simma" då, annars sitter han ju i en badstol och då kan han inte röra sej fritt i vattnet. Strax innan åtta ammades han och sedan somnade gott för natten.

1 kommentar:

A-K sa...

Vad duktig du är på att sy! Kläderna var JÄTTEFINA (och gröna ;) )!

// Tant Rosa