tisdag, december 16, 2008

Kallsvettig av rädsla

Ja inte var det Milo som blev kallsvettig utan hans mamma! När jag satt och ammade i sängen i morse så började sängen plötsligt skaka och det var rejält. Jag blev rädd! Jörgen var i duschen så jag kunde ju inte kalla på honom. Jag satt som förstenad och fundrade över vad som hänt till Milo ammat klart ena bröstet och då gick jag upp och frågade om Jörgen känt något men han hade inte märkt något och han visste nog inte vad han skulle tro, han gick in i sovrummet och tittade under sängen:) nog mest för att lugna mej. Han körde i alla fall iväg till jobb och jag och Milo gick i säng igen. Jag fick för mej att vi hade blivit hemsökta av någon som inte gillade att vi byggt vårt hus just här, det finns mycket fornlämningar precis runt om vårt hus. Nästa stund fick jag för mej att allt var inbillning. Till slut somnade jag med och strax innan nio ringde Jörgen och berättade om jordskalvet och där fick jag min välbehövda förklaring...tack och lov!

Milo har sovit mycket idag, vaknade vid 9 och somnade igen 10.30 och sov till 13.30, detta var första sovomgången. Vi körde och handlade lite mat och tanken var att hitta julklapp till maken men jag fick hjärnsläpp och visste inte vad jag skulle köpa, så det blev inget. På vägen hem somnade Milo igen och sov vidare när vi kom hem, tror han vaknade vid 5-tiden.

Ikväll började näsan rinna på honom och han verkar sova oroligt nu, vi får väl se hur natten blir. Vi har haft turen att slippa förkylningar hittills, eller nästan för Milo hade ett par dagars rinnande näsa när han var tre veckor gammal men det var inget allvarligt. Hoppas vi slipper en rejäl förkylning bara för det är så synd om dom små när näsan täpps till.

Imorgon är det dags för BVC besök med spruta. Har inte bestämt mej om köpe-sprutan(minns inte vad den heter just nu) än men vi tar nog och beställer den till nästa BVC besök eller nästa tid för vaccination. Kan ni gissa vad min klump vägen nu? Jag gissar på strax under 9 kg om han fortfarande följer sin kurva, han brukar öka ca 800 gr/månad och vägde ju 8020 gr när han var 4 mån.


Inga kommentarer: