torsdag, december 11, 2008

Hästvisning igen! och annat smått och gott.

Här gör vi snart inget annat än visar hästar:) Dom som tittade på vår miniatyr var också på jakt efter en hopphäst och en sådan har vi ju också. Dom ringde precis när jag var på väg till föräldraträff och ville komma och prova honom. Detta kan man ju inte säja nej till när man ska ha sålt något så jag fick avboka glöggkvällen hos min mamma:( Hästvisningen gick bra men jag vet inte om han var rätt för dem men det lär vi väl få veta om några dagar.

Föräldraträffen gick bra och man märker tydligt att våra bebisar börjar bli större för nu är det lite mer liv och rörelse:) Milo satt snällt hos mej och tittade storögt på alla barnen och efter en halvtimma ville han snusa en stud så vi tog på sjalen och där sov han sött i nästan en timma i allt väsen:)



Vi fick vår beställda body igår och den var verkligen fin på. Jag tycker att Ester & Konrad gör välsydda kläder och mössan jag beställde är bara så bra! Påslakanet Milo ligger på hade Lucas 22 år när han var bebis:) Har faktiskt ett som Pontus 24 år också hade, ett ljusblått med nallar på, nostalgi! mysigt:)
Funderade på om vi skulle ställa fram vår matstol till Milo, ser och hör så många med 5 månaders bebisar som har sina barn sittande vid bordet. Ska bara fixa till med lite extra stöd i sidorna för så väldigt stadig är inte min gosse så han kan sitta upprätt någon längre stund. Jag misstänker att han är lite senare med att

t ex rulla runt än andra bebbar för det har han inte gjort än. Han kanske är som Lucas(storebror) var när han var liten, kunde prata och pyssla men var sen med att sitta, gå osv, han gick inte förrän han var 15 månader. Om Milo också skulle vara så sen så är jag glad för att jag inte ska börja jobba när han är 1 år. Han är ganska mycket för att undersöka sina leksaker och kan titta och smaka länge på vissa av dem. så det kan ju vara en snack och pyssel-pelle istället för en full-fart-pelle.

Satt förresten och räknade på mammadagar igår och ska se om jag kan skjuta det ytterligare så jag börjar jobba när han är ca 17 månader istället för 15 mån som planerat. Jag vill nog ta vara på Milos bebistid så mycket jag bara kan. Men visst det handlar ju om ekonomi också. Får vi bara sålt Linettes häst så minskar utgifterna med minst 4500:-/mån!

Kvällsuppdatering:

Nu fick jag fixat rätt höjden på sittytan på barnstolen, fotstödet har han för korta ben till men dom ska väl också bli långa och ståtliga en dag, nu är dom korta, goa och rultiga. Jag fick också sy fast ett glidskydd under dynan för den gled bara runt. Dynan är inte helt perfekt så det ska jag sy en ny själv för det finns inte passande dynor till denna stolen här i Sverige, det är ju en tysk figur.

Inga kommentarer: