tisdag, december 30, 2008

2 timmar på Babyland!!!!




Fyy för den! Vi skulle ju iväg och köpa bilstol idag och först körde vi till Babyproffsen för att kika men dom var totalt kassa på service och hade inte ens provexemplar hemma på två kampanjstolar dom hade just nu!! Sådant gör mej irriterad så där skulle jag minsann inte handla bilstol, det blev bara tvättlappar och två nappar.


Vidare till Babyland som vi fick kanonservice på, vi fick prova alla stolar med Milo i och dom satte i den i ett provbilsäte som dom hade uppställt. Fick förklaringar och om han satt bra osv. Dock var det svårt att välja, det stod mellan Akta Cosmic Comfort och Britax multi-tech. Båda bra stolar men vi bestämde oss till slut för en Britax -09, färg röd/svart, pris 3295:-(fick 200 kr rabatt) så ja! ruinerade igen;-D nu får jag sälja leandervaggan också..hihi, ni ska inte ha fler bebbar tro? Vårt babyskydd har jag redan sålt på förhand.

Vi hittade också en sådan sittställning till badkaret och en djup tallrik med Mors lille Olle på. Vi fick också servat vårt urban Jungle chassi och under tiden fick Milo en amningspaus. Sedan körde vi till Citygross och handlade nyårsmat och annat. In på Må bra och köpte Wedelas salva mot nariga kinder. Tog till paus med varsin bacon/broccoli-paj på Grafitti och kaffe med chokladboll till efterrätt. Nu hade jag huvudvärk och Milo var trött och vi ville alla tre HEM.

2 kommentarer:

A-K sa...

WOW!!! Vilken snygg bilstol!!!!
En sån vill jag också ha till Filippa! Förutom rosa ;) älskar jag svart och rött i kombination. Filippas liggdel till Teutonia Fun är svart och röd, så fint! (har även en svart/röd baby björn bärsele)

Men TVÅ timmar på Babyland???? Jösses, hur orkade ni??? Tycker att det är jättesynd att det inte finns någon Babyland i närheten här.

Den här gången var det befogat att Tant Rosa visade sig ;)... Jag har köpt en underbar RÖD vinteroverall av märket SVEA på rean. Passar ju perfekt i den svart/röda vagnen. MEN inte i den rosa/bruna som vi ska ha med oss till London ;) Därför BEHÖVER vi en rosa overall.

Efter ca 4,5 timmar på stan igår orkade jag inte åka till Storken och titta på vagnen, den affären ligger i helt fel ända av stan. Men på fredag blir det nog en tripp dit.

Jodu... nog har vi mer än vad vi behöver både vad det gäller kläder och annat. Men det är ju SÅ kul, speciellt när man vet att det antagligen (man ska aldrig säga aldrig...) är sista barnet. Imorgon ska jag byta ut liggdelen till sittdelen på Teutonian och kolla hur det funkar.
Kan ju inte riktigt motivera ett Urban Jungle köp om jag inte säljer den. Älskar vagnen eftersom den är liten,lätt och smidig.

Jag vill också önska er ett riktigt Gott Nytt År och skickar en cybernyårskram!

Tant Rosa ;)

WWmor sa...

Åååå, vilken liten kung han är där han sitter i stolen!! Sååå sööt!!

Visst går väl timmarna fort där på Babyland! Måste hålla med dig om att Babyland har bättre service än Babyplanet/proffsen. Så tycker jag det är även här i sthlm, stor skillnad.. Verkar som om planet/proffsen går på sista versen liksom, man tror att de ska stänga butiken.. Men ni fick tag på en superfin stol.. ursnygg!!

Gott nytt år!!!
Kram från Tant...??? svårt... Blå!!