torsdag, november 13, 2008

Shopping och uppmuntran

Vad har vi här? Är det en liten vätte:) Nej men en go liten kille i ny overall. Han växer ju på tok för fort och overallen jag köpte till honom i början på hösten är för liten. Den funkar när han ligger ner men ska ha sitta i bilstolen så stramar den för mycket. Vi har shoppat lite till idag, en fem-myror-är-fler-än-fyra-elefanter body i ...hör och häpna...rosa elefanter på vit bakgrund och bruna kantband och passande strumpor till, jag tyckte den var häftig på en pojke. Jag tänkte att jag skulle sticka en brun och grön mössa som passar till och just nu testar jag en hjälmmodell i ett garn jag hade hemma.


På shoppingturen hade vi med oss en väninna och hennes lille bebis på 2 månader. Vi tog en fika på Ost och Vinhuset med en baguette och en capuccino, mumma! Milo och lille S fick också fika i flytande form.


På vägen hem hämtade jag ut ett paket från Mexico med en ny Rebozo sjal men den blir jag nog inte kompis med, hade även beställt ett par andra småsaker men det talar jag inte om än vad det var:) lång näsa, lång näsa....hihi


Milo köpte rosor till sin älskade pappa som han fick för han är så duktig med att slutat röka sedan 1 vecka tillbaka.

Vi är så stolta över honom och vet hur svårt det är och då kan väl lite uppmuntran behövas.

Milos knep gick nog hem för han fick följa med ut i garaget och snickra på kvällen. Ser ni inte hur allvarlig han ser och är meddelandet till mamma fotograf är - "Vi har inte tid med dej nu, ser du inte att detta är enbart för karlar!" Med andra ord, mamma lämna oss ifred här:)






1 kommentar:

A-K sa...

Vad söt Milo är i sin nya overall! Köpte du den för att fotot skulle matcha fint i bloggen? ;)

Resevagnen jag köpt beställde jag från Babyland (finns ingen sådan butik i närheten) så jag hoppas
att den kommer imorgon. Hade en Mclaren till Anton som var perfekt!
4-positions liggläge.
Bokade en resa till London i januari idag! Då kommer vagnen väl till pass.