onsdag, november 12, 2008

En vanlig dag i Milos liv.

Milo berättar.

06.00: Pappas väckarklocka ringer och mamma tittar förvånat på klockan, så länge har jag inte sovit förr utan att få mat, jag brukar vakna mellan 4 och 5 på morgonen. Mamma fick i alla fall krypa ur sängen snabbt för jag var hungrig. Jag är i alla fall ganska snabb och tömmer båda behållarna på 20 minuter och sedan är jag duktig på att rapa ljudligt. När jag fått min efterlängtade mat så somnade jag gott igen i min egen säng. Mamma kröp ner i sin och sov vidare hon med.

08.45: Jag fick alltså väcka mamma och vi låg och mös i mammas säng en liten stund. Det blev inte så länge för vi skulle vara på Öppna förskolan vid 10-tiden. Vid nio fick jag fylla på kistan med lite frukost och efter det fick mamma också lite frukost. Nu började det bli ont om tid så jag fick torr rumpis och kläder på mej. Mamma klädde också sej och hon skulle tvunget ha lite klet i ansiktet och eftersom hon har fler tänder än mej så skulle dom också
borstas. Inte nog med detta! Hennes hår var tydligen inte i rätt frissa, hihi, hon hade samma ståhår som jag har ibland:)






10.05: Nu är vi klara och jag fick sitta i babysittern en minut medans mamma tog ytterkläder på sej och jag fick påminna henne om nappen och snutten, det är VIKTIGT! Nu är vi i alla fall klara och vi hoppar in i bilen och ger oss iväg. När vi kom till öppna så var det en ny dam som ska hålla i det för vår tidigare ska ha bebis snart. Jag saknar henne och mamma med, den nya tanten var inte bra på att sjunga i alla fall, hon kunde inte ens Mamma Mu! Jag vet inte om jag vill gå dit igen. Iofs sov jag en bra stund för jag blev trött. Vet ni vad! Mamma hade glömt sjalen men jag hade sådan tur att en kompis till mamma som också var där hade en jag och mamma kunde få låna. Nu somnade jag på fem röda, mysigt!

12.15: Hem ljuva hem. Timmie , vår vovve, behövde komma ut och gå en liten runda, han fick bara en snabbtur i morse. Mamma stoppade ner mej i vagnen och så gick vi en runda. När vi kom in var jag hungrig och började bli trött igen. När jag hade ätit satt jag och mamma och pratade en liten stund sedan var jag så trött och ville sova. Jag fick säja till mamma att hon skulle tvätta min snutte för jag kräkte ner den precis när jag skulle till att somna.



16.30: Oj jag sov visst länge, till och med pappa hade kommit hem från jobb. Nu skulle jag i alla fall ha mat och sedan tänkte jag leka ett tag. Mamma och pappa höll på med att flytta mitt skötbord in på mitt rum bara för dom hade köpt nya badrumsskåp som skulle sitta just där mitt skötbord stod, begriper dom inte hur osmart det är att ha skötbordet på mitt rum.....jaja det är ju upp till dem, korkade föräldrar!




Jag tyckte dom kunde bry sej om mej lite istället för att göra annat. Jag ville bäras en stund! Fast mamma är ganska bra på att förstå vad ajg vill så hon hämtade sjalen och då blev jag glad, älskar att sitta i värmen hos mamma. Hon brukar säja att jag är bra på att välja tidspunkt, hehe, mitt i matlagningen. Idag gjorde hon pasta och köttfärssås till sej själv och pappa fick biff med lök och en bakad potatis(han gillar inte det mamma ville ha). Mitt i matlagningen somnade jag visst! Jag behöver en sådan lite lur på kvällen för annars blir jag tydligen gnällig?!

19.30: Nu ska jag också få kvällsmat men först ska jag ha pyjamas på. Jag fick på mej en ny pyjamas och den gillade jag, jättemjuk och fina färger. Mamma har shoppat lite nya kläder till mej för jag växer för fort. Vet ni vad hon säjer!? att jag är dyr i drift *fnys* det är alltså inte jag som handlar, det är hon och jag har inte sagt att jag ska ha vissa märken eller färger. Jag har konstaterat att det är mamma själv som tycker att det är roligt och slösar pengar på onödigt många kläder till mej.
Nu är jag klar för sängen men jag får vara vaken en liten stund extra för pappa borrar på badrummet och då kan jag inte sova.
20.20: Äntligen sängen! Nu somnar jag sött och hoppas ni också snart gör detsamma, nattinatti!

Inga kommentarer: