onsdag, november 19, 2008

BVC

4-månaders kontroll har Milo varit på idag och han följer sin kurva snyggt, den har planat ut något lite.

vikt: 8080 gr
längd: 67 cm
huvudomf: 43 cm

Inte konstigt att vi fick byta hans overall från 68 till 74!

Jag passade på att ta influensasprutan och det är första gången i mitt liv jag gjort det. jag brukar ha otur att få influensen och i år vågade jag inte chansa för jag vet hur däckad jag kan bli och det är ju inte bara en dag. 160 pix fick jag betala för den, helt ok.


En "cyberväninna" har satt grillor i huvudet på mej:) Hon har köpt en MacLaren Quest sulky och vad jag läst mej till så ska dom vara bra. Jag tycker ju att det är lite jobbigt ibland att ta med liggvagnen när man ska ut och handla eller bara iväg snabbt. Milo gillar ju inte så värst att sitta i bilstolen. Dom hade kampanj på Babyland nu och en sådan vagn gick loss på 1695:-. Ska jag? Skulle ju köpa symaskin också....gaahh! Jag vet heller inte vilken färg jag skulle ta, har två som lockar. Finns även en svart/gul men den lockar nog bara till sej rapsbaggar på sommaren, gillas inte!









Alltså kära cyberväninnor nu blir jag ju totalt förvirrad efter era kommentarer ;-D Jag förstår ju nu att jag måste köra till Babyland imorgon och ta mej en närmre titt och känna mej för. Om jag inte köper vagn så behöver jag lite nya NUK nappar.

Glömde skriva innan idag om att vi fått svar från Teddy studien som Milo var med i, handlar om ärftlighet av diabetes. Milo har inte något som gör att han skulle lättare få diabetes jämfört med de flesta barn, skönt att veta. jag har själv en lillebror som fick diabetes när var åtta år och det var ju en omställning för familjen.

3 kommentarer:

A-K sa...

Hej hej! Cybervänninan här :) (kanske var det mig du menade) Jag hämtade ut barnvagnen igår och den är helt PERFEKT!!! Jag är mycket nöjd med mitt köp. Precis som de skriver på Babylands sida, den vagnen är orginalet helt enkelt!
Så till färgvalet... båda två som du lagt upp bild på är jättesnygga! Men jag hade nog valt den brun/blåa. Trist för dig att det inte fanns någon i grön färgställning ;)

Hälsa Milo på 4- månadersdagen!

Kram Anna-Karin

WWmor sa...

Hej hej.. Snygg vagn!! Jag skulle nog ha valt den grå/röd-oranga faktiskt.. "varmare" tycker jag.. '

Annars skulle jag INTE köpa den vagnen, jag är lite anti just handtaget.. jag vill kunna styra med en hand, och jag tror att det kan bli svårt med den varianten av handtag.. eller..??
Priset var väl helt ok också..

Uj, vilken bamsing Milo är.. (hehe, när Wiktor var 4 månader, så vägde han 6745gram och var bara 62,5cm)

kram/Anna-Willesmor omdöpt till wwmor

A-K sa...

Såg nu din kommentar på min blogg :) Ja... det är en Maclaren Quest jag har köpt! Köpte den på Babyland.se. Har ju tyvärr ingen Babyland i närheten. Inte alls ranglig som andra paraplysulkys. Just pga handtagens vinkling går det jättebra att köra den med enhandsfattning. Den är stabil och svänger väldigt lätt. Fråga på om det är något mer du undrar över :)