lördag, september 13, 2014

Slagen hjälte

En lördag som många andra lördagar men just denna lördagen har vi haft en lugn och harmonisk son. Vi har det oftast harmoniskt men Milo har haft en period som varit lite jobbig, en normal 6-åring som inte alltid kan tygla sina känslor. T o m jag som själv tycker att jag har ett stort tålamod har fått känna på att bli arg, frusterad och modlös. Idag har det varit en sådan dag som är som en lisa för själen.


Milo och jag sov till halv nio (vaknade iofs från och till under morgontimmarna pga  jägarna som utövade sin hobby ute på åkern bakom huset) Vi åt frukost och sedan åkte jag och Milo på en loppis hos Scouterna, också för att titta på just scoutaktiviteterna som jag tänkte kunde vara något för Milo.
Han tyckte inte att det verkade vara något för honom så nu har vi avpoletterat en aktivitet i raden av många.
Milo hittade en ScoobyDoo bil och några böcker på loppisen och jag en espressoservis som var söt:-)


När vi körde vidare föreslog jag att vi skulle köra till Lager 157, det var längesedan vi var där. Milo tyckte inte detsamma men gav med sig efter ett par svar från mig om att det skulle vi för jag ville det, han vill gärna styra det mesta annars. Väl där är han tålmodig och väntar tyst och snällt på mig när jag provar och tittar runt, när vi kommer till barn så vill han ha ett par vanliga jeans. Det är X i taket för Milo har inte haft blåjeans på sig på säkert ca 2 år! Han köpte också en blå/vit rutig skjorta, snygg.

Slagen hjälte i sina blåjeans:-)

Kl 16 var det dags för kalas hon Elias blivit 2 år (min brors pojke) God tacobuffé och Carstårta till kaffet samt ett riktigt trevligt kalas. Elias följer Milo som en liten hund och härmar allt som kusin Milo gör:-)

Vi körde hem vid åtta och sedan slängde vi oss i soffan och såg på atleterna och sedan motorcross - vilken lördags-tv ;-) Det slutade med att både jag och Milo somnade i soffan men jag vaknade till igen och nu sitter jag här:-)


Två nya kuddfodral jag köpte ute på Enkla Ting en dag, Madame Stoltz kommer dem ifrån och jag har ingen aning om vad det är men det är ett par fina tonade linnefodral.

Jag känner så för att förnya men kommer inte fram till med vad, jag har lust att byta ut möblerna i vardagsrummet men dom är ju ok så det får vara, för välja att förnya inredningsdetaljer istället. Min svärdotter håller på och målar en stor tavla till mig där jag valt motiv och färgskala själv, ska bli spännande:-)






Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Skön sovbild. Jag har också svårt att komma in i "mammaaffärer" när Leo är med, sååååå trist tycker han. Jeans köpte jag på mig på POP's rea i våras så vi har så det räcker i vinter. Provade vinterstövlar och där klarar vi oss också, men de från 2 vintrar sedan är större än de vi köpte förra vintern. Hur mätte jag där liksom ?

En sak är ju bra med att Milo säger vad han vill och inte vill kring aktiviterer, du slipper anmäla honom och prova ett tag för att han sedan ska säga nej när ni betalt avgift. !
kram

kram