fredag, september 12, 2014

Oväntad reaktion

Har jag berättat att Miilo är en bestämd herre och sällan vill bryta gamla vanor? Vi kan ha en del diskussioner ibland men jag har kommit fram till att det är bäst att låta saker ligga och mogna i en tid för att sedan kännas naturliga för honom:-) 

Idag förvånade han oss! Jag tog en chansning och beställde ett par vi terstövlar i en totalt annan modell mot vad han alltid haft/velat ha. Jag beställde ett par Kavat bikerboots. Hämtade dem idag och kom hem och var så säker på att få ett, Näää sådana tar jag aldrig på mig! men fick tji, han blev så glad för dem och sprang omkring med dem ett par timmar...lite varmt om fötterna kanske;-) 
Varje gång något sådant här händer blir jag lite glad för att han tar ett stort steg ur sin comfort zon på något vis. Han har alltid haft svårt att bryta sina vanor och beslutsamhet över hur kläderna ska se ut, rutinerna han har osv. 


2 kommentarer:

Helen sa...

God morgon. De var supertuffa, kul att unge herrn gillade dem. Ibland förvånar de faktiskt sina mammor:-)
Jag har inte kommit till vinterstövlar ännu. Kollade att förra årets höstkängor passar i all fall. Tror leos fötter inte vuxit så mycket, så kanske vinterkängorna också går.

Och ja, jag älskar att planera och göra checklistor. Hum, kanske ska byta yrke och blir "personlig organisatör" ha ha
kram

A-K sa...

Supersnygga stövlar!
Jag förstår din glädje när han är villig att bryta sina vanor och rutiner :-)

Det ÄR kul att åka till Ullared, även om man bara köper "bra-ha-saker". Sista behövde jag strumpbyxor (jobbar ofta i klänning), tvättmedel, schampo osv.

Nu skall jag göra iordning Filippa som skall på bowlingkalas. I eftermiddag skall vi till Göteborg och fira Antons körkort. Peter åkte iväg till Usa i morse och blir borta en vecka.

Hoppas att ni får en underbar helg!

KRAM