lördag, augusti 02, 2014

Ska nya små ställen i trädgården


En ny liten rabatt utanför altanen med två olika sorters bambu. Efterhand ska ha byggas upp en bambu-oas är vår tanke, bambu är så mysigt och när det blåser lite så låter det härligt, vem vet...en dag blir här kanske en liten damm också. 

Idag har vi gått på halvfart, jag har varit seg som attan och somnat ett par gånger när vi lade oss i soffan på altanen. Milo spelade spel och jag blundade, mysigt!

Imorgon blir det däremot fullt tempo med ett besök på Tosselilla tillsammans med Linette, Bessim och barnen.

På kvällen blir det packning inför en resa till Vimmerby. Där ska jag och Milo bo tillsammans med våra blogg/föräldragruppsvänner Helen, Leo, Anna-Karin och Filippa tre övernattningar på  Lidhem Lanthotell
Vi ska underhållas på Astrid Lindgrens värld, gå ut och äta, leka och bara vara tillsammans och ha det bra. Ett litet kalas för dom tre små ska också ordnas, alla har ju blivit 6 år i juli:-) Vi längtar efter att få träffa er alla!

2 kommentarer:

Helen sa...

Är inte alls så trädgårdspysslig. Av mina odlingar i pallkragen vet jag knappt vad som kommer upp - ogräs eller annat. Bönorna verkar rådjuren ha mumsat i sig, Leo går och väntar på sina prydnadspumpor som lyser med sin frånvaro. Några rädisor har vi skördat i alla fall och jag hoppas på några sena morätter. Men man kan inte vara bra på allt:-(

Nu ska jag börja med lite packning. Ser ut som vi får lite regn. dock kanonvarmt imorrn när vi sitter i bilen.

kram

A-K sa...

Vi längtar också tills vi ses :-)
Det var alldeles för längesedan nu!
Jag var också seg igår... hade ingen ork alls men lyckades ändå jobba, handla, övningsköra med Anton, laga både lunch och middag och baka jordgubbstårta ...
Ni är så duktiga med trädgårdsarbete! Det har jag varken ork eller lust med. Jag har smultron i zinklådorna på altanen, blommor i krukor och lite tomater... det får räcka här.

Hoppas att ni får en härlig dag så ses vi imorgon!

KRAM