måndag, juni 17, 2013

Mormor och mamma

Ja idag har vi passat Sam några timmar och det går ju alltid bra men visst måste man ha koll på det lilla bustrollet, han kan klättra upp i soffan och älskar mormors ljusstakar mm:) Med andra ord så får man röja en del inför Sams ankomst;-)
Han är ett riktigt charmtroll som har ett leende på läpparna i princip alltid.
Här fick han prova en av våra sommarsuits från butiken för jag behövde ett foto med den på:) Bra med barn i flera åldrar, det är bara flickorna som fattas för spontanfoton.

Sam somnade i vagnen och Milo satte sig i soffan och mös med sin Tasse, båda somnade visst! Hans marsvin satt helt stilla i famnen och Milo satt rakt upp och ner och sov gott. Det var bara för mig att stoppa en smutsig son i säng utan tandborstning, man väcker inte den björn som sover om man vill ha en lugn kväll...för ovanlighetens skull;-)
 
 
Utelämnar mig själv lite:
 
Min vikt går käpp rakt åt helsefyr! Går upp, upp, upp och just nu är jag så högt uppe som jag aldrig någonsin varit, jo när jag var gravid med Milo. Jag har betalt in för att få hjälp av Olga Rönnberg och går igång den 29/7. Jag har slutat äta godis och kakor och har klarat 1½ vecka utan problem så det funkar bra. Jag vet vad jag gör för fel men tycker inte jag borde gå upp så som jag gör. 8 kg på ett halvår, inte så spännande! Känner mej så tjock och klumpig och byxorna sitter tajt.
Träningen har det varit si och så med:( Ska ta tag i den också, har ett schema jag tänkte testa under 30 dagar, mest för att testa om jag kan. Några ur vår mammagrupp har kört igång med detta och jag hänger på. Börjar idag:)
 
Du kan om du vill, Mie!
 


Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Helen sa...

Ja det kan du min vän:-)
Men det är farligt med bufféfrestelser på mallis.

Härlig bild på sovande barn med gosedjur. Leo vägrar har på sinaPOP bodysuits som pyjamas nu. De har två år på nacken men funkar fortfarande som jamas."Nä, det är för bebisar, jag ska ha sovkalsonger"

kram

A-K sa...

Självklart klarar du det! Jag är med på AB-challengen! Jag har t.om tagit ett "före" kort på min magen :-) Ska bli kul att se förändringen.

Så söt Sam är! Visst är det ett evigt passande när de är i den åldern!

Haha... här somnades det också igår, Filippa somnade på golvet i wic:en :-)

KRAM

A-K sa...

Hoppas att ni får en underbar midsommar i Ullared!

KRAM