fredag, april 26, 2013

Molo regn

Det är inte ofta Milo påtalar att han vill ha något speiellt innan jag visat något men någonstans har han sett regnbågsstövlar och jacka, han önskade regnbåge.

Han fick stövlar och jag trodde han skulle vara nöjd, nejdå det var han inte. Jag hade ju inte köpt några regnkläder med regnbåge. Hoppsan tjosan, här får man rätta sig i ledet;-) Vi kom överens om att jag säljer hans äppelregnställ och köper ett nytt regnbågs regnställ. Nu borde han väl vara nöjd och dagispersonalen kommer se honom överallt;-)


 
Nu får denna grabben inte mer kläder denna månaden för nu har han så att han klarar sig med både shorts/t-shirts och ytterkläder. Byxor har han också så han klarar sig. Skönt!
 
Nu får en förkyld mamma och speedad son gå i säng och hoppas att allt klickar utan utbrott;-) Kan bli så om det är speedat, ni vet säkert;-P


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

God morgon
I det kommer han garanterat synas på dagisgården. Jättefint. Här drunknar vi i regnställ; köpte ett nytt sätt, glömde det och så köpte jag ännu ett på rean. Sen fick vi av grannarna och sen kom farmor med en jacka. Vi klarar oss ett tag. Man liksom glömmer bort när man köper i större storlek och lägger undan.
Ha en kanonhelg, nu ska jag börja ta fram Leos packning

kram

A-K sa...

BRA smak Milo!
Vi älskar ju också Molos regnbågsserie! Men även småfolks äppleprint :-)
Men visst är det kul när barnen vill vara med och bestämma sina kläder!
Filippa har nog sommarkläder så att hon klarar sig. Tror vi ska ta och prova igenom sommarklänningarna imorgon :-)

KRAM