måndag, februari 18, 2013

Äntligen

Nu är vi äntligen på benen hela familjen, jisses vilken långkörare av förkylning/feber och hosta. Jag har väl iofs varit lite klen men inte mer än att allt gått bra att jobba osv. Nu ska jag säkert få sova gott inatt:)

Varsin ny kopp till hela familjen.
Milo valde sin själv, jag valde till pappa och mej.
 
 
Gårdagen bjöd inte på något alls, vi fick vara hemma. Vi skulle träffat Lucas, Natta och Livia men så blev inte fallet, det är andra gången på raken som det blir förhinder. Nu hoppas vi på en söndagsmiddag med dem till helgen, måtte inte fler saker komma i mellan!
 
Har jag berättat att både Nettan och Pontus har fått nya jobb, Linette som butiksbiträde och Pontus som säljare inom dagligvaru. Man är glad över att dom kommer fram och upp för i dagens läge är det inte lätt med arbeten.
 
Milo har kommit in i en snackig period, han pratar hela tiden. Han bubblar om allt mellan himmel och jord, använder an massa nya ord. Jag hör hur han koncentrerar sej på att formulera meningarna och orden rätt, han har tagit nivån ett steg högre känns det som. Igår skrattade jag åt honom för han berättade om något som han tyckte var ASGRYMT och då körde han en speciell blick och himlar lite med ögonen, munnen ler lite på sned:)



Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Grattis till Linette och Pontus!

Vilka fina muggar ni köpt er!

Trist att ni fick ställa in med Lucas och hans familj igen, håller tummarna för att ingen av er får några förhinder nästa gång.

Filippa är också inne i en sådan period. De är stora nu våra "små"... och de tar till sig intryck överallt ifrån.

KRAM

Helen sa...

Skönt att ni är på benen och kul att barnen fått jobb.
Gud ja, vad dom snackar och det är så kul när det försöker använda nya, lite svårare ord och det inte alltid blir helt rätt. Ibland låter Leo som en riktig tonåring:-)

Kram och godnatt från nästa snoris