måndag, januari 14, 2013

Kompis

Milo följde med sin kompis hem efter dagis idag, stort framsteg eftersom han har lite ångest över att åka hem till någon han inte varit hos tidigare, och speciellt då utan oss. Jag hade världens vånder över detta igårkväll, ville på dagen och ville inte på kvällen, var t o m ledsen över det. Känns lite jobbigt som mamma att se hans oro men jag tror han håller på att övervinna den iom att han tog ett stort steg idag.

Jag var iväg och tränade idag. Hade en tid med en Personlig tränare för att lägga upp ett schema och få visat maskinerna dom har där. Det kändes kanonbra och när vi var klara körde jag igenom programmet själv.

Nu ska jag i säng i tid idag, är lite småseg. Förresten, jag klarade av att styla håret skapligt bra:)

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Heja Milo, bra jobbat. Vad skönt att det verkar funka. Ma kan faktiskt "glömma bort" mamma en stund när man har roligt och leker!
Alla måste göra saker i sin takt.

Du kan ju låna Milos hårgelé och göra en "cool" frisyr om du inte lyckas med egen styling:-)

Apropå din kommentar hos mig; Leo sa även igår när jag tyckte han skulle äta mer av sin mat:
"Det är inte du som bestämmer mamma, det är faktiskt polisen"
Svarade att jag är matpolisen hemma!

Kram

A-K sa...

Hej hej från värmen!
Vad duktig Milo var som övervann sin rädsla och följde med en kompis hem!

Kram