måndag, januari 21, 2013

Knäcka koden

Äntligen har jag kommit på hur jag ska få upp nya foto från min dator! Jag har hela tiden kunnat hämta foto från min dator men efter jag fick iPaden så har det bara varit från mobil blogg eller Picasa, tror et var efter att jag laddade ner ett Google för att kunna blogga från paddan. Nu får jag iaf överföra datorns bilder till Picasa och plocka dem därifrån, något irriterande men det får ju gå.
 
När vi var och handlade i lördags tryckte Milo ett dinousaurägg i en sådan 10-kr automat. Det skulle ligga i vatten i 48 timmar för att kläckas. Oj vad detta har varit spännande och följa, enligt Milo:) Han har vårdat och studerat sitt ägg. Idag var det hela kläckt och en rosa gummaktig dino föddes. Han har byggt ett hus till den. Tänk att en sådan lite sak kan fånga, härligt att beskåda och lyssna på.

Isen vid havet är tjock.
Milo och jag körde ut till Barsebäck och kände på isen, spännande!

Kallt som attan vid havet men solen sken och vi höll oss varme med puklaåkning och lek på en övergiven lekplats.
 
Vad vi annars sysslar med. Jo målar och tapetserar hela vardagsrummet och ut i köket. Gröna lövväggen är borta, lite synd kanske men jag var ganska trött på att vara styrd av det gröna. Jag är ju tyvärr lite trist i att låsa fast mej i färger, det blev bara grönt beiget och vitt för hela slanten. Nu ska allt vara vitt och beige för att lättare sätta andra färger på kuddar/gardiner och dyl. Fast till att börja med kommer jag nog köra ganska färglöst.
 
När jag ändå är igång kan jag lika bra erkänna att jag gått upp alla kilon jag gick ner, med andra ord 4 upp:( Skit men jag har mejsjälv att skylla. det började när vaden skadades, då började jag slarva med godsaker och mat och sedan har det bara fortsatt sedan innan jul och då blir det såhär. Nu skärper jag mej igen och äter vettigt, skippar sött och en massa bröd....jag älskar ju mackor men trycker lätt i mej för många när jag väl börjar. Mår även dåligt i magen av detta sjuka matbeteende, blir uppsvälld och får ont. Man kan ju fråga sej varför man ändå gör det? Ja det är något i knoppen som jag inte rår på periodvis. Där ska jag in och analysera nu;-)
 
Träningen går bra, jag kör på med kettlebell och har börjar med styrketräning i maskinerna som komplement, det är ju inte alltid passen passar mej så att säja. Onsdagar och lördagar försöker jag alltid få till med Kettlebell, och en dag med Bodybalance, sedan är det fritt val.
 
Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Fina bilder på dig och Milo!
Skönt att du kom på hur du kunde få in bilder i bloggen!

Hihi.... härligt när så små saker fångar barnen och får igång fantasin :-)

Äsch... det är bara att hoppa upp på banan igen... sådär fungerar ju livet... ibland orkar man vara "duktig" och ibland finns inte orken. Det viktigaste är ju att man inte ger upp även om man trillar ur sina uppsatta mål. "På´t" igen bara!

Nu har jag uppdaterat bloggen! Vi är väl hemkomna efter en helt underbar vecka! Nu längtar jag och Filippa till maj och Mallorca!

KRAM

Helen sa...

Godmorgon. Gjorde ett försök med Picasa när Leo var liten men jag gav upp. Jag laddar över bilder från kamera och telefon till datorn med sladden och har års- och månadsbibliotek där. Men ibland skulle jag vilja hämta en bild därifrån till mobilen och det funkar ju inte.

"Upp och ner, ner och upp" sjöng väl lilla Ida. Jag har bestämt mig för att tillåta mig att pendla 3 kg upp och ner. Just för att julen kommer, det är semester, man blir sjuk osv. Sen är det inte så tungt att stampa bort dom kilona igen. Och i och med att du fick en skada så blir det så. That's life, även om det är surt. Det fixar du.

Kram