lördag, december 22, 2012

Nu ska vi varva ner!

Huj vilken vecka, jobb dagtid, jobb kvällstid. Milo är inne i en jobbig period igen och det är bråk om en hel del som han bara vägrar. Ganska jobbigt måste jag erkänna, vänder förhoppningsvis snart igen.

Julklapparna är klara, maten är inhandlad, huset pyntat och ledigheten har påbörjats. jag ska vara ledig mellan jul och nyår och Jörgen har även veckan efter.

Imorgon kommer Pontus och Lucas hem med sina familjer, mor och far kommer också, Linette och barnen kommer också hem en sväng. Vi gör det lite enkelt och äter Jansson med lite tillbehör och mandelmusslor till kaffet.

Min dator kom hem idag men vi får inte rätt på installationen av windows så den får lämnas in igen på måndag, det var förresten grafikkortet som gått sönder och hela operativsystemet för nollställas.

Nu ska jag skärpa till mej med inlägg för detta är ju trist att inte få sin dagbok i helhet:)

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Hej skåne
irriterande med ej fungerande dator
Här har jag glöggrosor på kinderna
Vädret inbjuder inte till några powerwalks direkt så vi bygger kalorier stället
Ja, julklapparna är klara. Hadevtänkt mig en prommis till byn för lite komplettering men så blev det inte

Stor julkram från oss

Vad härligt att du kan smla hela familjen
Min är ju lite tunn så jag är så glad att jag fått en ny genom maken

A-K sa...

GOD JUL!

Härlig känsla när allt är klart och man kan börja varva ner :-)
Hoppas att ni hade ett riktigt fint firande tillsammans hela familjen igår!

Idag kommer syrran med familj och vår mamma hit och på annandag kommer Peters släkt hit.

Filippa har varit ganska cool inför julfirandet. Men igår kväll var hon HELT upp-och.ner :-)
-"Tänk om JAG inte får den största julklappen" - "Tänk om tomten åker till alla andra barnen och missar mig" Buhu.... och en massa gråt på det :-)
Ja, det är inte lätt att vara liten!

STORA KRAMAR!