fredag, december 28, 2012

Långhelg

Ja långhelg kan man verkligen säja att vi haft! Bloggen har kommit längst ner på att göra listan.
Kan väl skylla lite på att jag inte haft min stationära dator som jag gillar bäst när jag ska blogga, få in alla foton från kameran på rätt ställe osv. Nu har jag fått hem min dator och fått in alla program och annat som ska fixas med en tömd maskin. Det var grafikkortet som gått sönder så det blev inga stora kostnader för lagningen, ca 1000 kr.

LILLEJULAFTON

Vi höll jul min mina barn+familjer och föräldrar på lillejulafton. Lite osanning för när Pontus, Kajsa och Tilda var på väg så blev Tilda magsjuk så dom fick vända och åka hem igen. Milo tyckte det var tråkigt och jag kan bara tänka mej hur besviken Tilda blev!
Livia och Theo spanar in om Tomten har några paket
Gammelmorfar stöttar:)

Milo fick minsann också paket

Livias julklapp från oss, mössa och overall

Theo leker med en radiostyrd bil som var lika spännande som julklapparna:)
 
JULAFTON 
När Milo och jag vaknade så hittade Milo detta på ytterdörren!

Lycka, en miniIpad avv spela spel på, samma som Leo och Filippa:)
Det är inte så ofta jag lyckas sitta med den;-)
 
 
På dagen var vi hemma hos min mormor och morfar och åt julgröt och fick en stund med dem vilket dom uppskattar väldigt mycket.
 
När vi kom hem så fixade jag lite med julmaten vi skulle ha med. Vi firade julaftonskvällen hos Linette och Besim. Lugnt och mysigt hade vi det:)
 
När vi kom hem framåt natten så kom Milo in i andra andningen och började leka med en dinosaurierpark har fick av sin syster och Besim och av oss en jeep med släp som hörde till. Playmobil är perfekt att leka med:)
 
Milo fick väldigt mycket fint, ska se om jag kan komma ihåg här:) Hamstergångar/hjul till dom här hamstarna som köra runt och piper, legobrandbil som skulle byggas ihop omgående, tack Filippa:), ett annat legoset som kunde byggas ihop till olika saker, Hungry Monsters spel, Ice Age 4, Bruder gaffeltruck, Bruder cementblandare, presentkort på BR. Tror det var det hela, svårt att komma ihåg allt:)
 

Ett av Milos alster som han gjort på dagis, en ängel och en pepparkaksgubbe.
 
JULDAGEN
 
Vi var hemma hela dagen, lekte, spelade spel. Mysigt men mot kvällen hade jag myror i kroppen, har lite svårt för att vara hemma en hel dag:) Jag fick gå en långrunda med hunden så mådde vi båda bättre.
 
ANNANDAGEN
 
Vi körde till Familia och handlade samt klippte Milo innan vi skulle hem till min pappa och Eva. Där åt vi god middag och hade det så trevligt! Min syster och Johnny var också där.
 
27/12
 
Tränade mitt första pass på 3½ vecka, kettlebell. Jösses vad det kändes och jag erkänner att jag idag 28/12 har en grym träningsvärk i princip hela kroppen...fasar för morgondagen!
Eftermiddagen bjöd på en tur till Center syd, vi handlade lite och sedan hem för kvällsmys med god middag och lite tv.
 
Så nu är jag nog ifatt;-) Har mer att diskutera här och då säjer jag bara TROTSÅLDERN, Milo är inne i en skitjobbig period och nu måste jag ta till lite böcker att läsa så jag kan kontra detta bättre, för jag tycker inte att något hjälper, inte vara mjuk och försöka vända till något annat, inte bli arg, inte vänta ut, inte strunta i.....


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

God fortsättning kära vänner.
Dom där små hamstrarna hade Leos kusindotter oxå fått.
Fina skjortkillar på julafton. Det var en verkligt dåligt tajmad magsjuka,trist.

Här har vi inte märkt av någon ökad trots, men det kanske kommer. Såg att du fick tips på böcker om det på fb.
Idag MÅSTE jag ut på en promenad, skiter i vilket väder det är

Kram härifrån

A-K sa...

God fortsättning!
Kul att få följa med och se hur ni haft det under julen!
Så bra att din dator är lagad och att det inte blev alltför dyrt.
Stackars Tilda som blev magsjuk just när de var på väg.

Det verkar som att ni haft en härlig julhelg och hunnit med att träffa de flesta i släkten.

Filippa är också inne i trotsåldern. Inte överdrivet jobbigt, men eftersom hon annars aldrig får utbrott så är det helt klart en kontrast mot hur hon brukar vara.

Jag håller med dig, Pomp har jättemycket fint till tjejer. Jag köper ju alltid en laddning när de sänker priserna till 50% och det är fin kvalitet till riktigt bra priser!

Ja, Musse Pigg-dräkten köpte vi på Disney Store i London. Filippa älskar att klä ut sig i den :-)

Vad duktig du är som kommit igång med träningen! Jag måste också komma igång igen!

KRAM