fredag, oktober 05, 2012

Smider planer

Vi tre bloggmammor, jag, A-K och Helen smider stora planer inför våren, spännande! Mer än så berättar jag inte än;-)

Skönt med helg utan planer, kanske skulle ta och röja altanen lite. Det finns tråkiga blommor som ska slängas och i dem får jag nog plantera några vita ljung. Dynorna i soffan är nog dags att packa ihop så inte mössen boar i den i vinter. Min fina hängande ljuslykta gick sönder i förra stormen och där skulle jag ju hitta något nytt att hänga upp. Finns även en liten palm som nog bör komma in så den inte får frost, nu är snart den tiden här.

Saknar min dotter och hennes familj, dom är på semester i nästan 2 veckor. Jag är så van vid att träffa dem var och varannan dag. Dom är och hälsar på Besims föräldrar och släktingar, första gången han ser dem sedan han flyttade därifrån för 14 år sedan, tänk vilken känsla! Resan hade gått bra men lite jobbig för Sam som hade feber och var rejält förkyld. Stackars liten:( Nu är han bättre och dom har det bra alla:) Kramar om dem alla härifrån om dom nu mot förmodan skulle gå in och läsa. Kram älskade ni!



Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon Skåne. Ja, vad spännande det ska bli:-)

Vilken känsla det måste vara för B att få åka hem till sin familj med sin alldeles egna familj.

Inga planer här heller, har varit uppe med Leo sen 06 och går och stökar och småplockar lite.

Njut av helgen

kram

Anonym sa...

:( Sviker du vår nystartade tradition redan? Snyft