torsdag, september 27, 2012

Kompis

När jag kom hem från jobb möttes jag av två buskillar, Milo och hans dagiskompis G. Dom lekte så fint och är verkligen samspelta, härligt att lyssna och studera dem. Vi tog en smörgås för torsdagar är ingen bra dag att äta middag direkt efter jobb. jag kör på träning strax efter 18 och då kan jag inte vara för mätt. Däremot förberedde jag lax på spenatbädd som Jörgen hade klart när jag kom hem, ni kan tro att det smakade bra! Milo sov sött i soffan så jag har fått ett par timmar i lugn och ro, egenföretagare jobbar alltid;-)

Gosh vilken bra träning det var idag, jag gillar upplägget med stationsövningar. Tuffa är dom men det är roligt! Idag var det bulgarian bag, snakerope, armhövningar, balansbräda, kroppslyft..hmm vet inte vad det heter men man ligger på rygg och häver sej upp i armarna och rak kropp, slå med slägga på lastbilddäck, vända lastbilsdäck och kettlebell, 30 sekunder vila 30 s och tre rep./station. Vi började med att springa en kilometer som uppvärmning.

När jag kom hem och skulle in i duschen så fick jag knappt av mej sportbh,n. Kraften i ärmarna var lika med noll!! Tyckte t o m att det kändes när jag skulle lyfta en PET-flaska

Fredag imorgon och det är något jag längtat efter denna veckan! Vi ska göra lite av varje, viktigast är att fira Theo som fyller 2 år på söndag, lille skruttprutten:-) Jörgen och Milo ska vara hemma imorgon men jag får snällt jobba på jag.

Campadre är bra men det är värre när man glömt att man har beställt något, anledningen är deras långa fraktperioder, ofta flera veckor efter kampanjen ovh då är det lätt att teflona vad man gjort. Igår låg ett paket från dem med 4 plagg Hunkydory. Tanken var att jag beställer några stycken för man får alltid skicka tillbaka, dessvärre inte denna gången;-)


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Haha... så bra att du inte behövde skicka tillbaka något plagg, jackpot kan man ju säga :-)

Kan tänka mig att Milo var glad över att få ta med sig en kompis hem.

Det låter som stentuff träning!

KRAM

Helen sa...

Godmorning. "Tank God it's Friday"
Hua vilket superpass. Intensiv styrketräning är skitjobbigt.

Visst är det härligt i denna ålder när dom börjar prata om kompisar. Nästan varje dag kommer nåt barn fram på dagis och säger att han/hon vill att Leo ska komma hem och leka.

Ja precis, jackpot på hunkydory. Lucky you

Njut av helgen och fira 2-åringen
kram