söndag, augusti 19, 2012

Vilket tempo:-o

Hej och hå vad det rullar på! Undras om jag varit utan blogginlägg en hel vecka tidigare? Jag tycker att jag haft giltigt skäl för här har det jobbats på i dubbla skift, lite jobbigt men det är ju en sådan period varje säsong. Massor av kläder som ska läggas in i e-butiken och samtidigt så ska det andra reas ut.

Igår och idag har vi haft utförsäljning i ett stort tält i trädgården och det har gått kanonbra, besökare i princip hela tiden, inte fullt hus med det hade vi inte mäktat ändå;-) Vi är helnöjda med vår "salg"!

 Skål vänner! och tack för en härlig kväll i glada vänner lag:)

Igår hade vi kräftskiva här hemma och det gick lika strålande, en supertrevlig kväll! Men hörreni, kräftor alltså? Nä det är inte min melodi, ett jädra meck för något som jag inte gillar att tugga i ens. Nej detta var sista kräftintaget för min del. Jag gillar iofs inte räkor heller så det är kanske inte så konstigt.

Milo skålar och säjer,
 -Mamma, ge mej lite mer sprit! Ja den ungdomen, den ungdomen;-)

Milo hade så roligt tillsammans med ett par dotter som är äldre än Milo men dom lekte så bra tillsammans, dansade och annat kul. Milo kom i säng kl 00.45, speedad men glad.

Ja nu har vi en ny vecka framför sej och den består av lastbilsmässan i Jönköping onsdag-fredag. Mässa dagtid och äta med kunder kvällstid..phu. På fredag kommer Jörgen och Milo upp och besöker och sedan åker jag hem med dem på kvällen.
Imorgon måste jag ta tag i shopping av kläder på företagets bekostnad, mässkläder som ska matcha männens. Jeans och blå/vit pikétröjor. En Hunkydory blus har jag köpt, en mörkblå....men jag köper ju inte tre likadana:-o


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Jag har saknat dina inlägg!
Vad kul att er utförsäljning gick bra!
Jag ÄLSKAR både kräftor och räkor... mums!
Någon snygg vit borde du väl kunna hitta?

KRAM

Helen sa...

Ja det har varit lite tunnt på skånefronten men av förklariga skäl.
Kul att utförsäljningen blev lyckad. Men att du orkade med kalas på kvällen, PUST. Den hade varit ett moment för mycket för mig.
Kräftor är inte min melodi, tycker bara det är äckligt, räkor är gott men gillar eg inte att kladda och skala. Brukar köpa lyxräkor på burk:-) Dyrt men enkelt.

Klart alla ska skåla på kalas

kram