onsdag, juli 18, 2012

Jobba jobba jobba

Eftersom Jörgen har semester så kan jag stiga upp en timma senare på morgonen men idag gick jag upp i normal til för att köra till jobb och vara där en timma innan öppningsdags. Vad tror ni händer då, jo vårt datasystem ligger nere och det går inte att logga in! Då kan man bli skogstokig:(

Jag börjar bli riktigt stressad nu, det blir för mycket att ta det hela och jag inser att kollegan kommer få ta en del när han kommer tillbaka, jag ska dock göra allt vad jag kan för att få undan.

När jag körde hem från jobb så hade jag ett par saker att fixa, ett par småpaket till Milos födelsedag och till två andra små viktiga personer:)

Hem och laga middag för det hade inte hemmagänget hunnit med, dom hade varit och köpt en ny pump till vattenstenen och sedan målat vidare på altanen( som är så gott som klar).

Mina föräldrar kom inom med Milos cykel som han hade kvar hos dem och en stor påse bigaråer

Min stockros blommar och är bedårande vacker och stor, ca 2,5 meter hög!

Milo somnade halv 8 och då drog maken och jag igång projekt sätta upp studsmatta. 1½ timma tog det. Vi klarade dock ett teamwork utan svordomar...inte alltid det är så ;-D
Nu har vi dragit en lina genom huset som Milo ska få följa till sin present, ska bli så kul att se hans min. EFIT blir det på hans födelsedag och det blir maken som ska sköta det mestadelen av dagen...jag lär få ringa en gång i timman och påminna.


Tänk att mitt lilla bustroll fyller hela 4 år imorgon!! Älskar dej min underbara grabb:)


Kram på er! Mie

4 kommentarer:

A-K sa...

Åhh, vad förväntansfulla de är små är inför morgondagen. Filippa kommer att få en cykel och en massa leksaker, sen har jag och Felicia grejat och ahft oss i lekstugan hela kvällen. Nya möbler, nya gardiner och tavlor på väggarna. Filippa har varit jättenyfiken på vad vi gjort där ut och vi har sgat att det är överraskning till imorgon :-)

Vad fin stockrosen är!!!

Usch för att hamna efter på jobbet bara för att datasystemet ligger nere...grrr!

Jag tänkte också köra EFIT imorgon.

KRAM

Helen sa...

Grattis Milo på 4-årsdagen. Studsa inte för mycket
Vi vet inte alls vad Leo ska få. Jo en skateboard av farmor och farfar. Han är för liten men vill sååååå gärna ha en.

Packning ja, inte lätt. Men när det är kort tid och man inte kan ha med sig så mycket, då går det faktiskt ganska bra. Det är när man har bil och utrymme, då brer jag ut mig.

Det finns wifi på hotellet så jag kommer blogga om hur vi har det. Nu blir det en pw i morgonsolen.

kram och hoppas Milos dag blir jättebra.

A-K sa...

Tittar in och ropar:

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MILO!!!!!

Kramar

Anonym sa...

Grattis till Milo ,mormor o morfars lilla goa barnbarn han står oss varmt i hjärtat. Tänk att han redan är 4 år vi skulle behöva stoppa tiden lite emellanåt. Det blev väl toppen kul att hitta en studdsmatta i trådgården.Idag är det dagen efter och solen skiner så jag kan tänka vad han hoppar idag. Det va roligt att se honom digga med Håkan Brink på kvällen han va så imponerad av allt runtomkring . Goe Milo såg så småmysig ut. På lördag kalas vi för honom igen det blir hans dag. kram mormor.