lördag, juni 30, 2012

Sommar

Idag måste vi få säja ordet SOMMAR på riktigt! Det har varit sol hela dagen och varmt dessutom. Vi behöver det så innerligt. Kan känna av en tristess i det grå och trista och det behöver balanseras upp, definitivt!

Jag och Milo körde och handlade mat. Han tvingade mej in på McDonalds för han ville ha en hamburgare. Köpte ett happymeal till honom men valde äpplen och ananas istället för morötter och pommes. Han åt hamburgaren och drack cola, jag åt äpplen och påbörjade ananasen men den fick jag sluta mumsa på än om jag tycker väldigt mycket om det. Den var färsk och det kan jag inte äta, får stickningar i munnen som är väldigt obehagligt.

Vi kom hem, fika och sedan lite vanligt pyssel i hemmet. Jörgen åkte iväg och köpte färg och dyl till altanen, den börjar bli klar nu, ska bara målas..bara;-) När han kom hem hade han en wienerfläta med sej! Han hade mött Besim på Bauhaus och dom ville fika tillsammans, vi gick hem till dem, besims ena syster och dotter kom också. Mysig eftermiddag!

Milo fick åka med Besim en liten runda utanför huset:)

Grillning stod på kvällschemat, oxfile med diverse tillbehör. By the way...jag har inte ätit något onyttigt på hela veckan:) Det är jag riktigt lycklig över!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Härlig dag. Bra jobbat med maten.Men det går i perioder, ibland kan man bara inte låta bli onyttigt och ibland är man riktigt bra på att stå emot.
Njut av söndagen nu

kram

Anonym sa...

Strongt att du kan står emot dagarnas frestelser:)
Nu börjar det väl bli riktigt snyggt på er altan med allt detta nya omkring!
Gissar att Milo var exalterad över att få åka en sådan maskin ha ha.
Själc har tankarna malt hela dagen,hyra eller köpa slutade gårdagen med att hyra men har redan börjat denna nya dag med att ändra mig ..just nu lutar det åt köpa ha ha.
Kvällen igår på gårdsfesten var trevlig många goa ansikten man träffade o fick en hel del skratt under kvällen. Och gooooo mat;)
Idag står ett 80 års kalas på dagsordningen här i em. Sen ska jag hem o fundera,räkna o mala igen för ett beslut tills imorgon ska helst tas på ett boende..det lät visst som att jag skulle in på ett sånt he he. Ha en bra dag syster och så får vi ses snart för jag behöver en smart att snacka med o som kan hjälpa mig kalkylera;) Kram