torsdag, maj 24, 2012

Förskolans Dag i kärlekens tecken

Förskolans dag och arbetspass. Milo tycker att det är så kul när vi jobbar på hans dagis. Det är en stolt kille som skryter om sin mamma:) Vi fick börjat dagen med en timme extra hemma för vi skulle inte börja jobba förrän kl 9, inte fel på något vis.

När vi kom till förskolan lekte vi först i sandlådan och sedan var det dags att hissa flaggan, Lövets egna flagga.

Efter det var det samling med frukt, kiwi och melon. Husfrun hade bakat chokladsockerkaka som var utstansade hjärtan som det också bjöds på.  Dagens tema var kärlek<3

Fortsättning på dagen.
 Pyssel där alla barn pyntade hjärtan med färger, glitter och glitterpapper, sedan blev hjärtanen laminerade och upphängda utomhus. Varsin tygkasse fick dom också måla med permanentfärg. Milo målade ett sjöodjur som åt lakritsglass.

Middag
Grillade hamburgare intogs utomhus under deras markiser på baksidan av huset, där sitter dom ofta vid långbord när det är bra väder.

Jag hann med lite mer lek med barnen innan jag skulle bege mej till mitt vanliga jobb. Hade gärna stannat hemma men jag hade lite för mycket för att känna att det är ok.

Nu ikväll här Milo badat i bebispoolen som var ett lagom projekt att klara på kvällen. Efter det somnade han i soffan och sover sött. Jag har suttit på altanen och läst en timma och nu är det lite eget företagsjobb som ska skötas.

3 kommentarer:

A-K sa...

Det lät som att du hade en härlig dag på dagis! Jag förstår att Milo var stolt över att få ha med sig mamma till dagis.
Kul att de anordnar sådana här dagar för barnen. Filippa hade fått glass på dagis idag :-)

KRAM

Helen sa...

Vet du, ibland skulle jag faktiskt kunna tänka mig att börja jobba på dagis istället. Det är så kul med barnen. Fast så kanske man känner när man får det i mindre doser och inte behöver vara med en hel dag. Men jag tror nog att det ofta kan vara ett tacksamt jobb. Min kompis som jobbar med 6-års håller med men sa: det är föräldrarna som oftast är värst:-)

Kul att Milo är stolt över sin mamma. Markiser är ju perfekt att ha när solen bränner på. Hos oss byggs det någon form av solskydd nu. Ska bli spännande att se när det blir klart.

kram

Anonym sa...

hej jag hade tänkt ringa dig och höra om dom hade öppethus på dagis.men vi körde till Bank o Centercyd och tiden gick så du hade kört till jobb då på em. Villka härliga dagar. Imorgon när ni kommer så får vi prata mer om morsdag tex. kram mamma.