torsdag, maj 24, 2012

Längtan

Längtan är stor till vårt nya lilla barnbarn ska födas, fast jag tror nog mamman själv längtar ännu mer:) Trodde hon skulle ringa inatt, men nejdå. Telefonerna ligger redo sidan om min säng och här gjort alldeles för länge nu;-) Det kan inte vara så lång tid kvar nu för hon har gått över 8 dagar. Hörredu lille Sam, sätt fart ut i det härliga vädret, nästan lika skönt som i mammas mage, vi lovar:)

Igår var jag på min träning och det var som vanligt, skitjobbigt och superkul! Man känner en klar förbättring på konditionen och styrkan i vissa övningar. Ruffie övningar för vi utföra en hela del av och där gäller det att lita på sin partner för hon/han är motvikten och samarbetet. Det vi också gör att ätt springa en slinga två varv med olika övningar med ca 200 m mellanrum. Hej och hå rappa på;-)
Denna övning är tuff när man gått upp och ner ett antal gånger:) men effektiv!(lånad bild)

Jag fick en Garmin Forerunner 405 klocka av min make och föräldrar, tack:)
Med denna kan jag mäta puls/tider/meter/kalorier/lägga in intervallschema och den är även utrustad med GPS. Spännande leksak:)

Milo somade kvart över fem igår och sov hela natten utan att vakna en enda gång! Så nog tröttar värmen rejält.

Idag har jag dagispass, innebär att jobba på dagis halva dagen. Ska bli roligt:) Återkommer ikväll med mer info.

Såg ni förresten Småfolk t-shirtsen som kommit in i vår e-butik. Dom var så snygga i verkligheten!




Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Halloj
Gud vad fin lejontröjan är, den måste jag kika närmare på:-)
Den vi har nu (oxå småfolk) börjar bli lite liten.

Måste vara tungt att gå och vänta så länge nu för L. Men snart kommer han.
kram

A-K sa...

JAAAAA!!!
Lille Sam, NU är det dags att komma ut!!!!!

Din glädje över din träningen är så härlig att läsa om!
Jag fick 1 1/2 hård träning på gymmet igår och det var så skönt att känna att jag nu är frisk och orkar träna ordentligt!

Hur var det med returen av Småfolksjackorna?
Jag har tvättat Filippas en gång och den tappade tyvärr i färg. Usch vad synd att de missade fixera färgerna :-(

Hoppas att du fick en skön dag på dagis!

KRAM