torsdag, mars 01, 2012

Öppet Sinne

Igår var jag, Heléne och mamma på ett möte hos Öppet Sinne. Det är en tjej som jag lärt känna genom mitt arbete och hon tillsammans med två andra har startat Öppet Sinne, dom jobbar med andevärlden, mental träning, regression och annat intressant. Vi fick info om lite blandat och fick även vara med om en sittning i just en regressionsbehandling(tror det heter så)Det är hjälp man kan få för fobier, dålig självkänsla mm, man går tillbaka i barndomen och försöker nysta. Mycket intressant och det satte verkligen mina tankar i rullning. Vi kommer helt klart åka dit igen, mental träning är ju bra för alla t ex.

Idag har jag varit på träningspasset Kettlebell och jäklar var hon kör hårt med oss nu..man är på väg att ge upp flera gånger under passet men kraften kommer ändå någonstans ifrån och jag genomför det som ska göras. Fast efteråt hamnar jag i ett något speciellt sinne, nästan sentimental..sjukt va? Tror att anledningen är att man sänkt orken till botten och kroppen blir helt urlakad, ni måste ju tänka på att jag är otränad.
Tror också att ett visst provrum med skarpt ljus satte grillor i mitt huvud. Jag ser inte klok ut kroppsligt men vet att allt har sin tid. Tankar jag skapar.....jag är 47...har övervikt....en graviditet som satt spår.....allt detta ska jag vända till något positivt och samtidigt ha tålamod. Ganska tufft men det går:)

Min älskade lille plutt har somnat 17.30 två dagar på rad, han blir ledsen och säjer att han orkar inte mer, han vill sova. Jag trodde att detta skulle vara ganska snabbt övergående men nu har det gått ett halvår och det är inte bättre. Undras hur länge han ska vara så trött? Jag får ju inte träffa honom så mycket som jag vill under mån-tors. Fredag låter vi honom sova en stund och sedan väcker honom så får han vara upp längre istället.

Kram på er! Mie

3 kommentarer:

A-K sa...

Spännande med nya infallsvinklar!

Filippa har varit jättetrött hela den här veckan och somnat i bilen på väg hem från dagis. Hon har sovit i 1-2 timmar, vaknat och sedan hållit igång ganska sent.
Igår kom hon inte till innan jag gick och la mig.

Du är DUKTIG med träningen!

KRAM

A-K sa...

Hihi... vi var visst inne hos varandra samtidigt :-)

Visst är det gröna Molosetet fint. Tyvärr är det olika grön färg på byxorna och jackan och min tanke är inte att de ska matchas ihop.Byxorna är från förra året och de köpte jag för att matcha med regnbågsjackan. Till årets gröna jacka har jag ett par svarta byxor att matcha med.

Undrar om Milo fick en överdos av grönt när han var liten ;-)

KRAM

Helen sa...

Godmorgon. Öppna sinnen ska man ha. En av mina mostrar "talade med andar" Hon hade varit gift med en man som var ett sånt där "medium". Jag var helt fascinerad av vad hon berättade. Min mamma däremot trodde aldrig på det. Min svägerska har varit på en del seanser och hon är nog lite småtroende så där. Jag har inte riktigt bestämt mig än men har sagt att jag gärna följer med henne nästa gång. Även om man inte blir "frälst" så får man sig kanske en och annan tankeställare.

Träningen igår sprack och likaså idag då jag är hemma med Leo idag. Vi kanske tar en promenad med stora vagnen. Jag tycker du är superduktig som ger dig på denna tunga träning. Själv ska jag börja på rygggympa med 70 åriga tanter nästa vecka. Ganska långt från ditt KB-pass :-)

Hoppas Milo tröttfis piggnar till lite.
Ha en bra helg

kram