fredag, januari 06, 2012

Arg som ett bi!

Denna gången är det inte Milo som är arg utan jag!
Skulle parkera på Coop och står stilla i parkeringsfickan när en lätt lastbil som står på min högra sida börjar backa utan att titta åt min sida, ser hans ryggtavla och huvudet vänt åt andra hållet. Vad händer då? Jo han drar ju sin bil i min framdörr för han vrider ratten och backar snett. Sidan intryckt ganska så rejält och när vi kommer ut från bilarna så fick jag världens utskällning om att kvinnor kan för fan inte köra bil och att jag fick ju ta hänsyn till att han hade en lastbil...osv!  Det var mitt fel enligt honom. Jag kunde ju inte köra in och parkera när han backar! Hade han backat så hade jag ju för helskotta inte kört in i fickan, jag kom ju bakom honom när jag körde in på parkeringen.

Ja det var ju bara att ta alla uppgifter och så får det in till försäkringsbolaget. Att bilen är skadad går klart att ågärda men när denna killen, av utländsk härkomst, skäller ut mej får mej att bli förbannad...behålla lugnet då är inte helt enkelt men jag fixade det än om jag var rosenrasande inom mej!!

Innan dess hade vi det trevligt hemma hos Anna och Svante. Vi var på lekpltsen och sedan gick vi och handlade lite mat som vi mumsade på hemma hos dem. Pojkarna lekte fint och vi hade det så mysigt alla tillsammans.
Milo köpte chips till dem som det mumsades på efter lunchen.

Star Wars killarna i egna höga personer:)

Tänk så stora dom blivit, vi har följts åt sedan dom var bebisar och det är härligt att se dem växa och bli kloka små grabbar.

Mamma uppdatering: Ingen op var skedd kl 17.00 men hon stod som nästa på tur, det hade kommit in ett akutfall som hade gått före. Mamma mår jättedåligt av morfinen hon får och hade kräkts flera gånger. Ohh vad jag hatar att det ska behöva vara så här...ovissheten, veta att hon mår kass och ligger där själv. Nu hoppas vi hon snart får opereras och att vi kan besöka henne imorgon. Tänker på dej hela tiden mamma!

Nu får jag ta tag i mejsjälv och gå ut och laga kvällsmat. Min tänkte powerwalk brann inne pga allt skit som hänt idag. Jag får ta min kompis KB lite senare ikväll istället.

Kram alla!

3 kommentarer:

CiliaH sa...

Det var nog tur att det inte var jag som stod där på parkeringen, för jag hade nog vräkt ur mig både det ena och andra opassande ordet till idioten! Morr...

Usch, hoppas hon snart får komma in på OP. Trist att hon mår dåligt av morfinet, det var typ det enda Filip inte mådde dåligt av men han var å andra sidan helt väck av det! Vi tänker på henne allihop.

KRAM

Helen sa...

Förstår att du morrar över idioten. Det är först efteråt man kommer på vad man skulle ha sagt. Skitstövlar finns det gott om.

Vad tuffa killarna ser ut. Känner igen Milos tröja:-)

Kram

Anonym sa...

tack min ängel för allt.din mamma är på benen igen med vilken pärs det var, nu återstår rehab men det får ta den tid som behövs.tråkigt att jag gjorde er så oroliga men å andra sidan så har ni gjort mig det många gånger,
Vilken idiot du stötte på men det var väl hans dåliga samvete.

Men ett sådant extra besvär men allt man får bara för han inte såg sig för o säga så om kvinnor han borde skämmas,men med många av den rasen är kvinnonedlåtande.Men svenska kvinnor är toppenförare eller hur.
Milo och Svante är gulliga i sin lek.
Nu ska jag fortsätta på en serie, tur jag har tidsfördriv för nu är det bara vi Ola o jag som är vakna. kram mamma