torsdag, november 17, 2011

Ta sig tid

I vår familj rullar det oftast på i snabbt tempo. Har kommit på mej själv med att ha svårt att sitta i lugn och ro när man äter. Mitt normala beteende är att jag äter i normal takt och sedan vill jag helst resa på mej och börja plocka undan. Vet inte varför men jag har inte ro att sitta länge vid bordet än om jag vet att man kanske skulle göra det, ni vet sitta ner och prata om dagens händelser eller lösa världsproblemen:)

Vi har ju en liten skruttfis som har mycket svårt att sitta vid matbordet, han har myror i brallan och är "aldrig" hungrig. Vi borde nog se över våra rutiner lite.
Alla har vi våra positiva och negativa sidor
Mamma i huset: kan inte sitta kvar och njuta efter en måltid
Pappa i huset: läser gärna en tidning under måltiden
Sonen i huset: kan inte sitta stilla under måltiden
Ja ni ser själv va? Inte så väldans bra "matbordshållning" i detta huset inte.

Fast idag har maken och jag suttit och pratat lite diverse i lugn och ro. Milo somnade strax efter 17 och då blir det ju väldigt stilla. Föredrar visserligen en vaken son men han är inte redo för längre kvällar än, jo vissa dagar men det är oftast helgerna där han tar det lugnare. Dagis suger ur honom all energi.
Kom ifrån ämnet, tillbaka igen.....det var mysigt att sitta och prata på riktigt, det tror jag är en bristvara i småbarnfamiljer, eller har jag fel?

Vill ni se vilka Odd Molly blusar jag köpte, ni får se dem vare sej ni vill eller ej:) På Minzo.se med 30% rabatt. Båda passar fint och är skitsnygga! Jag kan även ha både till min kostym, den har jag nog inte visat men det får jag göra en annan dag.


Nu 20 minuter kettlebell..Byebye!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Snygga blusar!
Jag vill gärna se din kostym!

Det är likadant här vid middagsbordet!
A och F äter ordentligt när de kommer hem från skolan innan de ska iväg på sina aktiviteter. De dagar Filippa bara går till kl 15 äter hon med dem.
P och jag brukar äta middag när han kommer hem (om han inte är sen) annars äter jag något lättare ihop med barnen. Filippa måste tycka att vi inte gör annat än äter hela eftermiddagarna/kvällarna för hon vill ju gärna äta med oss alla.
På vardagarna är det mycket sällan vi sitter till bords samtidigt alla fem.

KRAM

Helen sa...

Ler igenkännande. Era middagar är som en spegel av hur det är hos oss. Jag kan tom ha ätit klart innan de ändra ens hunnit börja:-) och sen vill jag plocka undan.
Den nedre blusen, den gillar jag formen på,har några såna själv och det är perfekta över rumpen. Och vita blusar är aldrig fel.

Ha en jättebra helg

kram