tisdag, november 08, 2011

Spänn fast säkerhetsbältet

Så här kan vårt vardagsrum se ut när Milo kör buss, hatten på, klockan kollas så han håller tiden och Ottodockan är passagerare. Detta har han byggt upp helt själv och man ser tydligt tanken bakom flera detaljer. Min yogamatta är golvet i bussen, den blå barnstolen har "ratt" i ryggstödet, mjuka gröna stolen till chauffören för att nämna några.

Bra dag på jobb, har fått undan en hel del. Vi har alltid en härlig stämning och alla är goa och glada, jag är verkligen oerhört glad för mitt jobb och mina arbetskamrater.
När jag kom hem stod det passning av Theo på mitt schema för dom skulle titta på ett hus dom är på väg att köpa, Jörgen skulle följa med och kolla takstolar och annat. När dom sedan kört hem somnade Milo och jag körde till Ica och handlade mat.

Imorgon ska Jörgen ha ett dagispass och Milos avdelning ska på utflykt till Landskrona bibliotek. Matsäck ska packas och strax efter 9 imorgon åker dom tåg in till Landskrona, spännande för en 3-åring.



Kram på er! Mie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ja det var verkligen fantasilek och logisk med.Han är duktig på att leka själva och lek kompisar har han många timmar på förskolan.
Viste du att Jennys flicka är på samma avdelning som Pascal,jag träffa henne där i måndags morse. Ikväll har det nästan varit för lungt här och inget som jag tyckte var vettigt på Tv . Jag har sovit dåligt i natt med en liten bökig tjej i mitten på sängen. Paula ringde i em och tackade för hjälpen och undrade hur det gott.Thommas kommer hem på söndag och hon är ledig några dagar nu,skönt för dom alla.
Skönt du har ett lungt och bra arbetställe det är värt mycket. kram mamma.

A-K sa...

Visst är det fantastiskt att få följa hur deras lek utvecklas :-)
Filippa gör likadant, men hon kör tåg!
Jag är SÅ glad för din skull att du hamnade på en trevlig arbetsplats efter det h-vetet du gick igenom!
KRAM

Anonym sa...

Hej jag har vidarfört din webb till Voukkos Susanne som skulle gå in och kolla där. Voukko är nyfiken på kjolen om ni har den i 110. Vill komma till lagret o titta direkt på lördag kanske. Vi ska till helen imorgon men på em eftersom Bodil o Mormor kommer då. kram mamma

Helen sa...

God morgon.
Jag skulle gärna åka med i Milos buss.
Bra stämning på jobbet är viktigt. Här är det lite si och så, ska berätta mer sen.
Spännande med husköp, hoppas dom inte kommer för långt bort från er.

Kram