söndag, november 06, 2011

Kalas och annat

Kalas för Tilda som fyller 3 år. Goda cupcakes och tårta (som jag inte borde äta men gjorde ändå, så god karaktär ..ooojaa;-)
Tilda blev glad för sina Barbies coh det var härligt att se hennes glädje när hon öppnade paketen.
Hon och Milo lekte fint och den annars så grabbiga Milo fick på sej glittriga klackaskor och lekte med dockor..hihi. Gulliga var dom kan ni tro!
En lustig sak som vi fick gåshud av var att Milo sa vid frukostbordet att han ville ha med sin cykel till Tilda, vi svarade bara lite vagt och tänkte att det glömmer han igen. Han brukar inte vilja ta med sin cykel så vi vet inte var det kom ifrån. Under förmiddagen ringer Pontus och frågar om Milo kunde ta med sin cykel för Tilda ville ut och cykla med honom, spooky! Tillfällighet, ja säkert men ändå läskigt. Men ut och cykla fick dom iaf.
En bra runda för små ben fick dom.
Att busa med Pontus är roligt, här är han starke Adolf:)
Pontus uttryck, tur jag fick Tilda på vänstran!
Under sena eftermiddagen och kvällen har vi passat Theo och lagat middag, himmagjorda kåldolmar, gott! Vi var förresten ute och gick en runda hela familjen för jag kände för frisk luft och maken tvingades med för Milo ville också ut och jag kunde inte köra två vagnar. Maken är annars inte alls glad för prommisar, dessvärre. Han fick nästan andnöd när jag tog rundan som jag ville...only joking;-)
När Theo åkt hem nattade jag Milo och sedan satte jag mej vid datorn, jisses vad det kändes bra. Jag behövde lite avkoppling för det har varit en ganska hektisk helg på så vis att det varit full rulle med olika saker. Nu ska vi på jobb imorgon och vila upp oss.
Tips om någon vill ha en chans att vinna 300 kr i vår e-butik T & M lyxbarn. Gå in på http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html och följ hennes instruktioner. Aldrig fel med lite shopping för nothing;-)

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Sv: Tack för din omtanke när vi åkte in med ambulansen...! Nu är vi hemma, Jonathan mår bättre o vi ska försöka återgå till vardagen ;)

Helen sa...

God morgon. Milo och Tilda kanske har ett klärvojant sinne mellan sig:-). Jag har sen länge slutat hämta Leo med hans cykel, synd kanske för det är ju definitivt cykelbart. Hum, kanske ska ta med den idag.
Här gillar maken inte heller promenader om det inte är på golfbanan,men ibland får jag med honom på "en runda kring kvarteret".

Man tycker att man bara slöar när man sitter vid datorn, men det är himla bra avkoppling faktiskt,

Vila upp dig nu. Själv ligger jag hemma och snorar. Kan inte sitta på jobbet i storrum och nysa som en galning.

kram