söndag, november 13, 2011

Fars Dag

Grattis på Fars Dag alla pappor!
Milo uppvaktade sin pappa med ett ragusachoklad och ett kort han ritat på. Tanken var att göra en oljemålning men jag hittade inte färgerna och hade inte lust att vända uppochner på hela huset. Fram med tuschpennorna och fantasin. Milos fantasi felade inte något för han sa direkt att han skulle rita en dinousaur som sprutade eld.
Eldsprutande dino:)

Milo och jag bakade cupcakes lingon/kanelmuffins med topping av turkisk youghurt/florsocker och pepparkakskross på toppen. Tummen upp enligt hela familjen:)

Igår hjälpte Milo till med avfrostning av frysen. Bra med hjälp ibland:)

Vi har fixat med lite blandat idag, dammsugning, tvättat golv, städat badrummet och en hel massa annat som man alltid fixar med, ni vet själv. Milo har varit ute och lekt en stund medans pappa var i trädgården och nu sitter han i soffan och tittar på Cars. Jag hoppas att han somnar en liten stund för vi ska hem till mina föräldrar ikväll.

Tur att det börjar närma sej jul för nu börjar det rycka i min ändra-om-i-hemmet-nerv! Både på gott och ont att ha ett nytt hus;-)

Jag har ransakat mejsjälv och kommit fram till att jag är en person som skaffar mej ett projekt och sedan går jag inte för det med all kraft. När det sedan har varit 100% fokus på detta en tid och det dämpas så får jag ett nytt projekt som jag går igång på. Det är ganska klockrent om jag ser tillbaka flera år. Kattuppfödning... råttuppfödning...hästar....barn(igen)....e-butiken.....vikten.....träning....hus...renovering.....You name it! och när jag har mina projekt så går jag in på djupet i varje ämne, kan även ha mer en ett på gång samtidigt. Ja det är jag det, har även upptäckt att bl a min söta dotter är precis likadan, rastlös och måste ha ett "fall" på gång:)

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godkväll i stugan. Ser när jag läser att jag missade att skriva om fars dag i blogginlägget. Vi överlämnade paket (bok och duschtvål) till far i huset och Leo blev ledsen för att han inte fick paket själv :-)
Vilken flitig dag ni haft!
Du, råttuppfödning låter inte som nån höjdare direkt! Du har onekligen varit lite lugn ett tag på heminredningsfixarfronten, så jag förstår att du är sugen:-)

Du kanske såg vad jag skrev hos A-K om min jobbsituation. Kan inte skriva nåt på min blogg på jag har en del jobbkontakter som läser och det inte är offentligt än. Men vi har sagt upp 5 kollegor - vi är 15 - pga minskade intäkter nästa år. Så det är ganska jobbigt för alla, även för vi som är kvar. Det blir som ett helt nytt företag nästa år och det gäller att slita hund för att få det att lyckas. Läskigt men spännande oxå.

Ha en bra vecka. Jag börjar med naprapaten imorgon bitti.
Kram

Anonym sa...

Vilken jättefin teckning Milo målade till pappa!
Du får gärna skicka hit Milo så att han kan hjälpa mig frosta av frysen :-)

Jag börjar också bli sugen på att ändra om här hemma. Det där går ju i vågor!

Hoppas att ni får en fin start på veckan!
KRAM (A-K på anonyma datorn)