fredag, november 11, 2011

Aj!

Handikappad mamma och sjuk son. Vi börjar med Milo som fick feber inatt och det verkar vara en förkyling för näsan rinner. Han är visserligen pigg just nu så jag hoppas att det inte förvärras.
Jag önskar att jag inte hade varit hemma för då hade jag sluppit ha ont! Jag gjorde en dundertabbe för ett par timmar sedan. Ställde in en kopp med mjök i micron så jag kunde få en god latte till fm fikat. Vad jag inte tänkte på var att koppens handtag är målad med en silverfärg, jag vill lova er att jag brände mina fingrar och det gör så in i h...... ont. Att få brännblåsor ser aldrig så farligt ut men det känns desto mer. Får använda naglarna när jag skriver:)
Fyra fingrar...bara för en kopp kaffe



När vi var i Ullared senast så köpte jag en bleckspann som jag tipsa om. Den rymmer 4 kg tvättmedel och det är bara så perfekt tycker jag. Snyggt också, jag köpte en annan modell i samma serie som jag har på vasken i tvättstugan. Den innehåller allt jag använder till Milo och barnbarnen när det är tvätt/blöjbyte. 39 kr tror jag den kostade.

Nu återgår jag till en kall handduk om fingrarna och ger mej på lite städning.


Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Annika o Vilde sa...

Aj som ..........! Usch, det gäller bara att kyla, kyla, kyla. Stackare, sånt där gör SVIN-ONT!!!!

A-K sa...

Men FYYYYY!!!
Usch jag vet precis hur ont det gör!!!!
Och så fort jag ser brännsår så tänker jag på det som hände Filippa i somras.... usch!!!

Jag blir varm i hjärtat att allt känns bättre (tja, förutom fingrarna då...) idag :-)

KRAM och trevlig fredagskväll!

Helen sa...

Fy attans vad ont sånt gör. Liten liten blåsa och så ont. Själv tabbade jag mig med plattången och fick brännmärke på både hand och hals. Vi är kanske lite klantiga:-)

Jättesnygg bunke. Här har vi flytande tv.medel så det skulle nog bli lite kladding.

Kram