lördag, oktober 22, 2011

Grymt

Väla tog minsann och dag knäcken på en luttrad shopperska!  Gjorde ett stort misstag, tog Milo med mej för han vill följa med och handla. Han somnade precis innan vi var framme men vaknade till liv direkt när vi gick in i affären. Jag fick inte shoppat alls som jag tänkt utan det var bara, leksaksaffär, åka bilar, sitta på leksaksgrävmaskiner mm. Välas utbud är stort men jag har aldrig varit förtjust i Väla och blev inte det nu heller, jo det är fina butiker, fint restaurangtorg osv...men det är STORT och man får gå långt och där är alltid massor av människor. Nä jag får hålla mej till Center Syd och Nova Lund.

Till slut fick jag köpt en mössa till Milo och hans hudkräm på Apoteket.
Skinnmössa i pilotmodell fick han. Den satt fint på huvudet och blir varm och go i vinter.

Hudkrämen är det dags att använda ordentligt nu för han är så torr att han river upp sår på mage och lår. Han hjälpte mej innan att ösa på ordentligt, det har vi fått lära oss på smörjskolan.

Imorgon kör jag SJÄLV ut och handlar till MEJ. Sedan är det dags för mej och Linette att beställa vår- och sommarkläder från Småfolk, känns lite märkligt.
Kram på er! Mie

3 kommentarer:

A-K sa...

Pust... vilken dag du fick. Jag förstår precis hur jobbigt det är när man måste följa barnens ingivelser och inte får gjort det man ville själv.
Fin mössa du fick tag i till Milo.
Filippas overall (Molo regnbåge pixis) som ajg tog i storlek 98 var på tok för stor. Hon har ju jackan i storlek 92 som jag tycker är på gränsen till för liten. Suck... jag avskyr verkligen när det inte blir rätt. Nu är ju såklart 92:an slut i den butiken jag beställde från så jag klickade genast hem en från Babyshop. Köpte regnbågsvantarna också men tänkte ta en enfärgad mössa. kanske en grön :-)

Vad spännande att redan få titta på vår och sommarkläderna :-)
Du måste skvallra till mig om det kommer någon snygg jacka.

Filippa är också jättetorr nu så jag har fått smörja in henne rejält nu ikväll.

KRAM

A-K sa...

WOW, båda var ju superfina!
Det får nog bli en lila till Filippa! Så bra att de gör dem lite längre :-)
KRAM

Helen sa...

Jättetuff vintermössa. Vet inte om Leo kan ha den han haft nu i två vintrar. En jättefin jag köpte på POP förra året bara vägrar han.

Nä, handla med småglin som inte gör som man själv vill är ingen höjdare. Jag tappade ju bort Leo i köpcentrument för några veckor sedan. Han var i provhytten brevid, sen var han inte där. PANIK. Rusade ut och hittade honom 50 m bort. Tur att jag sprang åt rätt håll. Han hade trott att jag gått ur affären. Kan lova att pulsen var i 280.

Sommaren känns ganska avlägsen så jag förstår att det känns konstigt att shoppa sånt nu.

Ha en bra vecka
kram