lördag, oktober 15, 2011

Fler bilder från Agia Napa

Klockan 5 på morgonen står Milo och berättar för oss att ett sådant här flygplan ska vi åka.
Han var mycket förväntansfull och tyckte det var spännande. Flygresan tog 4 timmar och det gick över förväntan. Vi spelade lite spel och tittade på film. Maten på flyget var absolut ett perfekt avbrott och det gick en stund med att förtära de olika delikata rätterna:) Milo började med fruktsallad och havreboll! därefter middagen:)

Poolen var kanon och Milo badade hellre i den än i havet.
 Havet var ok när det var vindstilla, vågorna blev han osäker på.
Vi körde på med solfaktor 50 på honom hela veckan och han brände sej inte det minsta, tack och lov.

Strax utanför mormor och morfars lägenhet, så vackert med alla växter runtomkring, verkligen välskött. Precis intill fanns ett limeträd översållat med frukter, dadelträd fanns det också fler av.
 En av dagarna var vi på tivolit inne i Agia Napa och rätt som det var hörde vi en flickröst - MIIILOOO!! Det var Tilda, vårt goa barnbarn! Hon var där med sin mamma och B och vi hade ingen aning om att dom var där. Ja vad ska man säja? Vi blev förstummade alla och fick oss ett gott skratt. Tilda och Milo åkte några karuseller tillsammans och sedan hade vi tider att passa var och en på sitt håll. Roligt var det iaf!
Black Perl, häftigt att få se detta skepp. Det var så mysigt att gå nere i hamnen och se alla båtar och livet där nere. Saknar det redan!

Milo stortrivdes, maken trivdes men är inte så glad för strandlivet så för honom kunde det bli lite långtråkigt ibland. Jag gillar strandliv kombinerat med stadsliv och kvällarna. Jag kan itne ligga på en strand mer än några timmar sedan räcker det. För oss funkade det bra för runt 13 gick vi hem och åt lunch och sedan en liten promenad med Milo i en lånad vagn som han somnade i, lade över honom på en solstol vid poolen och då fick vi chansen att sitta och läsa ett par timmar i lugn och ro.

Flygresan hem gick smidigt och vi log åt Milo, han somnade precis när motorerna drog igång för att lyfta, han kunde inte hålla upp ögonen längre. Han sov i ett par timmar och fick sedan mat när han vaknade. När vi gick in för landning säjer han högt och tydligt, - Nödsituation, nödsituation.....det lät så roligt och jag vet inte var han fått det ifrån men med passagerarna fick något att skratta åt dom också.
Kram på er! Mie

Helen sa...

Vad härligt att ni haft det så skönt och är nöjda med resan. Milo ser ut att ha njutit. Poolen är nog lite "tryggare" än havet för småkillar. Vi har oxå bokat all inklusive när vi åker i dec, tror nog det blir perfekt. Alltid får de i sig något, i vilken ordning spelar ingen roll:-) Gud, det är bara 1,5 månad kvar innan vi åker. Det går så jädra fort nu.

Stor kram

A-K sa...

Det låter som att ni haft en underbar semestervecka!
Kul att ni stötte på Tilda, världen är allt bra liten :-)
Skönt att Milo klarade sig med solskyddskrämen och slapp bli bränd. Är ni bruna och snygga nu?
Hihi... det där med nödsituation var ju en riktigt rolig kommentar av Milo.
För oss blir det två storstadssemestrar snart. Först New York på höstlovet och sedan London i december.

Jag vet inte heller vilken overall jag ska köpa till Filippa i år. Har inte hittat någon som är riktigt snygg :-(

Härligt att ha er hemma igen!