söndag, september 18, 2011

Rutan

"Rutan" har lyst med sin frånvaro så husfrun fick snällt städa lite själv;-) Jag har ju funderat på att ta en städhjälp för att storstäda mitt hem, ni vet torka lister, kakel i badrum ja allt sådant som gärna kommer på efterkälken för man har så mycket annat som måste få prio ett. Mina fönster ser ut som... kom och hjälp mej och dö! När tusan ska man få tid över för ..ja ni vet! ;-) Fast det är kanske så att ett visst traktorspel ersätter mej ibland. Jaja då behöver jag inte få dåligt samvete för att jag tappar greppet om att vårda kärleken just för tillfället, blir bättre:)

Jag körde och storhandlade själv och såg att Kappahl hade alla BH för 99 kr, smet inom och chansade och jag hittade en som satt snyggt, det händer ju inte alltför ofta. Synd att dom bara hade en färg hemma i min storlek, får nog kolla i andra Kappahl också för denna kändes helt och hållet perfekt!

Mormor och morfar ringde och ville bjuda på hembakad rulltårta så vi blev beordrade at sätta på kaffe så kom dom en runda, sagt och gjort och vi fick en trevlig eftermiddag. Milo tjurade till en början för han var nyvaken och inte på humör.

Milo sov till halv nio idag och sedan somnade han i soffan i eftermiddag = sen nattning och den tog nästan en timma, han var ju inte tillräckligt trött.

Nu tar vi en ny arbetsvecka och jag kommer nog vara lite off här i bloggen för vi måste jobba en del med T &M Lyxbarn, ska ge er ett litet smakprov på vår logga:) Den har vi får hjälp med av MaiBrit från Danmark, en fantastiskt duktig tjej som kommer vara vår stöttepelare i webbdesign:)

Kram på er! Mie

3 kommentarer:

A-K sa...

Jättefin logga!
Jo, jag ska nog också se till att få hit lite städhjälp. Man kan inte hinna med allt själv helt enkelt. Jag har också fått "lite mer på mitt bord" nu så tiden kommer nog inte att räcka till.

Perfekt att hitta billiga nh:ar som man gillar. Min favorit finns på Lindex och kostar 449 kr. Jag passade på och inhandlade två stycken nunär de hade 20% rabatt.

KRAM

Anonym sa...

hej villken fin logga den ser lyxig ut och jag har ju sett en del kläder också. Det blir bra!
kram mamma

Helen sa...

Fast jag är nog ganska långt ifrån att skaffa städhjälp. Vill inte att nån ska "rota" i mitt hem. Sen har jag väl tiden men det är inte nån favvosyssla direkt. Men jag skulle kunna tänka mig nån grovstädning typ 2 ggr om året.

Gamla amnings-BH-ar är sköna att gå och skrota i på hemmaplan:-)

Jättesnygg logga. Bra med vänner som är kunniga inom olika områden.

Hoppas er tidplan håller

Kram från oss