söndag, augusti 07, 2011

Kallingar

Vi håller på att träna blöjfritt och kom fram till att det behövs fyllas på i kalsonglagret, vi har bara 4 par. Träningen går stundvis bra för att i nästa stund vara mindre bra. Det går bäst om han är helt naken. Problemet med dagens blöjor är ju att dom är så tunna och känns aldrig blöta, då är det ju inte så lätt att komma ihåg att man ska gå på toaletten när man behöver kissa. Vi jobbar vidare med detta och förhoppningsvis går det framåt.
Just det, kalsonglagret. Vi körde iväg och handlade lite fler boxerkalsonger men behöver nog ytterligare fler. Nu ska jag spinna vidare här...har fått ett erbjudande om att åka till Överlida som ligger 3 mil från Ullared
:-o) Jag vet inte hur jag ska göra än för jag har lite annat uppbokat både måndag och tisdag. Milo har tyckt att det var superkul att få åka med mormor och morfar och möta upp moster H och J, sova i stuga på en campingplats. hmmm ja jag får sova på saken...kan ju handla fler kalsonger i Ullared ..hihi....där kom den spinnande tråden. Hur går det för era 2-3-åringar, är dom torra?

Nu ikväll har jag varit flitig och tvättat altanens trädeck men högtryck/altantvätt och putsat de stora fönsterna, fast bara utvändigt. Nästa projekt är att olja utedelen på golvet, inne på altanen är det fortfarande fint.

Milo har hållits vaken hela dagen och somnade kl 19.00 med en nattning som tog exakt 12 minuter och då hade jag även läst en bok under denna tiden, sådan nattning gillas av mamsen:)
Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du! Om du ska till Gekås så köp en sådandär potta som spelar. Då blir det ju lite kul att komma i håg sig när man behöver..;)
/Jost

Helen sa...

Låter som en helt ok nattning för både Milo och mamma. Vi har massor med kalsonger men har inte börjat använda ännu. Har ju kört nakenfis i sommar. Men nu börjar dagis så det känns ju "säkrare" med blöja. ska prata med personalen där så vi kan enas om en "plan".
åk du på en liten minitur och shoppa kalsonger.

Altanen ja, nu fick jag dåligt samvete för att jag inte oljat in den. Inte ens armstöden på stolarna har fått sin kur. Men hösten är lång.

Nu ska vi till BVC och sen hoppas jag trafiken inte blivit alltför grym på väg till jobbet.
kram från en som är något avis på de som fortf har semester.

A-K sa...

Jag köpte nog 14-16 par trosor på POP-rean i vintras. Här hemma springer Filippa och kissar och bajsar på pottan och det fungerar även då hon har kläder på sig. Vi har testat några gånger att inte ta på blöja när vi åker iväg men det har varit blandat resultat. Nu när vi var iväg sa hon till flera gånger att vi skulle ta av blöjan så att hon kunde kissa på toaletten :-)
Vi har en sådan där spelande potta från Fisher Price inköpt på Gekås.

Vad härligt att åka till Gekås! Det måste vi också försöka hinna med innan skolan börjar. Felicia vill nog ha en repris av sin födelsedag förra året.

KRAM