lördag, augusti 06, 2011

Hemmadag

Vi har mest skrotat hemma idag och det kändes riktigt bra. Vill inte påstå att vi varit sysslolösa för det- Pontus och Tilda kom hem tidigt på förmiddagen och sedan kom Lucas och Livia strax därefter. Milo och Tilda lekte och badade i poolen. Vi har lite småroligt åt dem för dom är som syskon, ni vet syskonkärlek där Milo i detta fallet känner att Tilda blir lätt arg och ledsen och då måste han ju kivas med henne...mycket tydligt vill jag påstå, man ser det t o m på hans minspel.

Livia sov mest och då mest hos farmor, dvs mej:) Mysigt att snusa och hon doftar ju underbart ...bebismys. har en söt bild på alla tre barnen men jag hittade inte min överföringssladd till mobilen, får se om jag kommer på vart jag lagt den.

När alla åkt hem så tog jag Milo i vagen och hunden i koppel, naptime. Nu smet jag iväg till Coop en snabbis för att handla lite middag och annat som behövdes. Därefter har vi bara haft det lugnt och skönt, byggt duplo, fikat på altanen och kvällsmaten blev stekt lök och kantarell på rostat franskbröd......vi struntade i riktig middag för ingen var direkt hungrig.

Sent ikväll begav jag och Nettan oss ut på en powerwalk och hamnade i ett åskväder så jag kom hem som en genomblöt hund. fast det var skönt att  komma ut och absolut inte kallt.


Kram på er! Mie

Inga kommentarer: