onsdag, juni 08, 2011

Skam den som ger sej

Ännu en dag med full rulle på jobb och på vägen hem så fick jag i uppdrag av maken att handla hans nikotinsnuspåsar och samtidigt handlade jag lite påfyllning till kyl och frys, det går åt mycket grönsaker i detta huset numera:)

Jörgen och Milo fixade med lekstugan när jag kom hem och sedan grillade han och jag hamburgare till dem och en sallad till mej. Jag kunde ätit hamburgare jag med men var så sugen på en tonfisksallad med ägg. Efter det gjorde jag egna proteinbars enligt snarlikt recept från Olga Rönnbergs blogg

1, 5 mosade bananer
3 msk osaltat jordnötssmör(finns på hälsokost)
2 dl havregryn
1 tsk bakpulver
3 msk proteinpulver
2 msk kakao
0, 5 dl russin
2 msk Canderel sötningsmedel
lite kanel
ca 10 st valnötter
Mixa alla ingredienser och grädda i 150 grader i 10 minuter.

Dela i lagom bars och plasta in och förvara i kylskåp. Perfekt efter träning eller som mellanmål(mättande)

När jag nattat Milo kom min lillasyster en runda, kaffe och gott snack klarade vi av tillsammans. När hon kört hem tog jag mej ett pass med kettlebellen, 45 minuter och matt. Borde kanske inte tränat men känner mej ok kroppsligt men ont i halsen och lite snuvig, kan väl inte vara så farligt?

Nu mår jag gott inombords, blir så nöjd med mejsjälv:) Klapp på axeln med tanke på tidigare leverne.

Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Helen sa...

Du får en klapp på andra axeln från mig. Själv skippade jag lunchpasset igår och shoppade pyjamas till leo istället. Sen blev det chips, ost och vin på kvällen. Men det behöver man oxå ibland.
Tonfisk är mums. Ska börja äta det nu har jag tänkt.
Det här med pyjamas. Jag är lite fånig men eftersom Leo sparkar av täcket hela tiden så vill jag att han ska ha något på, så han inte fryser. Fast det skulle han säkert inte göra.

Kram

A-K sa...

Klapp på axeln får du från mig också! Du är jätteduktig med träningen!
Igår var jag på stan med två kompisar och fikade, jag åt en Ceasarsallad och efter det bara en kaffe, kände mig duktig faktiskt :-)

Nu ska jag jobba undan en stund sedan drar jag iväg och tränar och njuter av livet en stund.

Lite NS-rea är jag också ute efter, lovar att hojta till om jag hittar någon!
KRAM

Anonym sa...

hej ,vi har inte pratat på några dagar så jag fick kolla hur det går för dig. Du är så målmedveten på ditt nya program. kan inte fatta att du fått en sådan kick, duktigt.Bra du skrev receptet ,jag gick in på hennes blogg och skrev ut det men fick nio oviktiga sidor på köpet, ha ha .Vi hade årsmöte i vår förening igårkväll och det gick bra. Jag får va ordförande ett år till men fick in Jon som bor i Georgs hus i styrelsen. Idag ska vi köra Hele´ne o Jhonny till Sturup och passa på att köpa lite blommor på Skåne planter i Staffanstorp. Ha en bra dag. kram mamma