onsdag, juni 29, 2011

EFIT 35 månader

Hej vänner, long time no see:) Modemslös och semester från internet kan man sammanfatta denna veckan med, ganska skönt egentligen. Nu ska vi se om jag kan få ihop mitt "ett foto i timman" som legat och gottat till sej i kameran. Detta är sista EFIT innan sonen fyller hela 3 år, kan ni tänka er att vi haft honom i hela 3 år? Jag kan inte förstå det alls, känns som han är bebis fortfarande:) Han lär väl få stå ut med att vara vår lille bebis resten av livet, eller vad tror ni? Vi vet vad han önskar sej när han fyller år, en riktig cykel med stödhjul och det blir vår "opgave" att hitta en sådan som är vettig. Nu kör vi...tadaaa EFIT 35 månader.
 09.00
Milo sitter själv på rummet och leker med Otto som behöver skor.
Han ska följa med till mormor och morfar.
 10.00
Hemma hos mormor.
Otto hade för små fötter så Fabian fick ha dem istället och då fick han också följa med till mormor.
 11.00
Fabian och Milo sitter och väntar på anannas som mormor ska fixa till.
 12.00
Morfar har gjort vid lusthuset och Milo inviger med mys i en stol, där är så fint inne.
 13.00
Nu har vi begett oss iväg för att handla mat.
 14.00
Ta foto med mobilen samtidigt som man kör visade sej bli detta resultat, Milo sover.
 15.00
Trötter som fick väckas strax efter.
 16.00
Hamstern Hamster springer runt i en burk, denna ville Milo tvunget ha när vi var i leksaksaffären, kul aktiv figur för 39 kr.
 17.00
Vet inte vad han gör här men det ser ut som att han gömmer hamstenn i "elefantens" öga. Han hittade många gömställen denna dag.
 18.00
Middag, lax, potatis och grönsaker med citroncremefraich. Gillas av Milo.
Isbitar i glaset är också lite extra spännande.
 19.00
Bad, ett långt bad för ovanlighetens skull.
20.00
Hamsterna är nerbäddad i en glas skål och med täcke som Milo själv tillverkat av en tvättlapp, fantasin är det inget fel på.

21.00
Nattas och han somnade nog först vid 21.30,  han sov ju sen middag-
Kram på er! Mie

4 kommentarer:

CiliaH sa...

Välkommen tilbaka i cybervärlden :)

Fina bilder som alltid.

Kram

Helen sa...

godmorgon

Ja, jag blev färdigpackad igår till slut.
Härliga bilder på 3-årsbebisen. Ja, jag skojar med Leo ibland och kallar honom min bebis :-)
Is i glas vill Leo oxå ha, gärna i mjölken oxå.

Cykel, kan bara tipsa om balanscykeln/springcykeln. Pratade med en pappa förra veckan. Deras dotter på 4,5 år har haft balanscykel i 2 år nu och hon lärde sig cykla
på vanlig cykel efter 4 försök.
Men oavsett vad det blir, så klart Milo ska ha en cykel.

Nu ska jag jobba som en gnu och hoppas att inget oförutsett dyker upp.

Ser verkligen fram mot att ses

Kram

A-K sa...

Vad kul det är att få följa med er en hel dag!
Klart han ska få en cykel! Filippa brukar säga att hon vill ha en cykel med en cykelkorg, så kanske bli det en sådan till henne.
Jag kallar också Filippa för min bebis, eftersom de är yngst så kommer de nog alltid vara "våra små bebisar" :-)

Visst är det härligt med deras fantasi!
Åhhh... vilket underbart lusthus dina föräldrar har! Det är min dröm att en dag ha ett lusthus.

KRAM

Anonym sa...

hej ja det är bra med leksakshamster för den bits inte. Det blev fina foto på gullungen han kommer säkert att bli fotomodell som stor eftersom han har fotovana. Vilken idyll i lusthuset, jag satt där länge ensamm med tända ljus en kväll. Satte på radion med ett program som hette Karlavagnen,mycket bra pratprogramm varvat med musik i sommarnatten. Köp en cykel med stödjul så får du motion med att springa efter. Ha Kram mamma