lördag, april 16, 2011

Aktiva barn

En del av dagen har varit tillsammans på Väla. Det började med att jag, Milo och min mamma skulle köra till Väla för hon skulle hjälpa mej att hitta nya badkläder, eller iaf ta hand om Milo när jag provade för jag vet hur svårt det kan vara att hitta något. Fick ett tips av min syster att Hedbrands hade mycket nytt och även för oss med lite större tvillingar. När vi hade beslutat oss för att köra iväg messade Pontus och Tilda, dom ville komma en sväng. Linette och Theo hade planer på att komma över under förmiddagen. Det slutade med att alla körde till Väla:)
 Fika på Waynes

Milo och Tilda hade väldigt roligt, dom sprang runt och tramsade sej och det fanns ett fotbollsspel på golvet, typ ett dataspel som hade sin skärm på golvet. Man sparkade på bollen och den flyttade sej, coolt tyckte kidsen. Efter några timmar splittade vi oss och mamma, jag och Milo körde vidare till Coop för att handla mat. Milo somnade i bilen och fortsatte sova vidare när vi lyfte över honom i vagnen. Mathandling i lugn och ro med andra ord.

Nu har vi ätit middag och Milo busar vidare och Theo(som vi passar idag) kryper runt på golvet och letar roliga leksaker, just nu på väg mot en kruka...mormor kommer till undsättning för jord vill vi inte ha över hela golvet.


 Milo hoppar i soffan och jag lyckades fånga ett par studs. Milo tyckte att det var roliga bilder.
Mina nya badkläder som jag tyckte satt ok. Jag skulle kunna lägga ner 35 000 kr på att få en mindre hylla för det är så jobbigt, inget passar eller sitter snyggt. Jag vill inte påstå att det blev bättre av att få barn över 40......fast Milo betyder mer än en snygg kropp. Valde överdelen i linnemodell för det var klart snyggast på mej och då kan jag röra mej utan att känna mej obekväm.

4 kommentarer:

A-K sa...

Vilken mysig dag ni haft med halva släkten :-)
Jättefin bikini du köpt, jag älskar brunt och turkost ihop.
Ja du, kroppen tog verkligen mycket stryk av att föda barn när man passerat 40 år. Även om jag går ner i vikt så vill inte bysten minska i omfång. Tidigare har det alltid varit där jag minskat först.
KRAM

Helen sa...

Godmorgon
En riktig släktlördag. Vad stor Theo blivit. Nu får du börja röja undan igen, lagom när Milo kommit förbi sin "pillemanålder".
Instämmer, brunt oh turkost är favoriter. Här är det tvärtom. Tuttarna skulle kunna vara lite större men rumpan mindre :-) Man är aldrig nöjd.

Ha en härlig söndag i sol och värme.

Kram

Anonym sa...

Hej ja dom hade verkligen kul dom två!!! När du provade bikini så var ju jag och Pontus på upptäckarfärd med trollen, när jag tittade i Lindex skyltfönster så såg jag en livs levande barnmodell där: Hon hade rosa converth ( stavas Inte så jag vet men) skor och tunika på sig ,gissa vem det var. Present butiken gick dom med mig i ,men jag gick snabbt ut igen .Där var ju så glada påskfärger på allt och det va så lockande att känna på för småbusarna så klart. Men inställda på att ha en sammansvetsad dag istället för handledag , det fick vi va. Men det är jobbigt på stora varuhus så det blev lungt läge framför tv på kvällen. Kram mamma

Anonym sa...

Ha ha nu fick jag mig ett litet skratt,du har valt samma badetöj som jag fast jag har i en annan modell:) Otroligt.....var så många olika att välja på:)Fast jag upptäckte hemma att bikinibyxan har en vit "våg" sist och bakifrån tycker jag det ser ut som att jag har ett trosskydd på mig ha ha..........randig på framsidan och brun bak! Undrar om jag kan få byta de till ett par som kanske är sydda annorlunda??? Kram HA