lördag, mars 19, 2011

Mångsysslodag

Idag blev jag uppjagad TIDIGT, 05.55 ville Milo stiga upp och då hade han legat vaken en bra stund. Detta hör inte till vanligheterna men han har haft en jobbig natt med hög feber och då kan han inte sova ordentligt. Han har pratat i sömne och kastat sej fram och tillbaka i sängen. Redan halv tio ville han ut i vagnen och somnade på studs, han sov i tre timmar. Men hjälp vad han var het när han sovit klart, det blev alvedon med en gång och sedan tog det en timma så var han på benen igen och klarade av resten av dagen bra.
 Mycket väska ska man ha när man har feber
Theo undersöker ett lysande svärd som Milo fick av mormor och morfar, det kan föra väsen också:)

Vi har haft mormor och morfar x 2 på besök ikväll. Vi är ju lyckligt berikade med dubbel uppsättning:) Vi invigde vårt matrumsmöblemang och det var helt perfekt med plats och vi fick en mysig måltid tillsammans. Vi körde med säkert kort, stek med potatis, grönsaker, rödkål och pepparsås. Linette och Theo kom också en sväng så alla fick en dos mys med lillTheo också. Han är också sjuk så därför vågade dom komma till vårt "sjukhem".

Imorgon skulle vi åkt och lekt med Anna och Svante men det får vi ställa in eftersom Milo är såpass dålig och Svante har också varit riktigt sjuk så han ska inte utsättas för mer bacilusker. Det tråkiga är att vi alltid får skjuta på våra träffar för våra gossar är ofta sjuka i olika omgångar. Nu vill vi att det ska bli vår så vi slipper det mesta av alla dessa dumma vintersjukor, i år han det varit grymt för många tycker jag.


2 kommentarer:

A-K sa...

Oj, vilken tidig morgon ni fick.
Härligt att kunna inviga matsalsbordet med mycket folk runt det :-)
Du glömmer väl inte bort EFIT? jag började så käckt imorse men sen drabbades jag en enorm trötthet och gick och la mig och sov i tre timmar. Jag får ta nya tag imorgon istället :-)
KRAM

Helen sa...

Godmorgon Skåne
Skönt att Milo kan sova länge när han är sjuk. Vilken lyx, dubbla uppsättningarna , jag har ingen, buu :-(. Och just stek förknippar jag med mamma, brukade beställa det eller kalops när jag kom hem nån söndag. Och så några matlådor medskickade, mums.
Ja trist när man får skjuta på träffar för de är sjuka i omgångar. Men snart så är våren här.

Fönster ja, hua så dom ser ut. Jag vill ha städat inne men jag har aldrig brytt mig så mycket om att putsa fönster. En gång om året blev det när jag bodde i lägenhet. Sen kan jag inte putsa heller, det blir alltid flammigt. Maken står för det nu, han kan :-). Men det är faktiskt nåt jag skulle kunna tänka mig lägga bort. Maken tar nämlignen nåt fönster "då och då.

Ha en bra söndag
kram