söndag, mars 27, 2011

Kort på kort

Hej vänner, hoppas ni har haft en härlig dag i solskenet.
Här i detta huset har det varit blandad kompott av sysslor, sysslolös lär man aldrig bli så länge man har hus och barn;) Vi fick sovmorgon och iom att vi skulle flytta fram klockan en timma så var ju halva förmiddagen borta! Vi började med en Väla Centrum runda, tog en fika och jag skulle köpa mej ett par runningskor, hittade inget som var vettigt i pris så jag kör ut på outleten i Lödde i veckan istället. Jag vill inte ge 1000 kr för ett par skor att gå på promenadbandet med, då blir jag småsnål....man är nog lite koko ibland ;-D

När vi kom hem gick Milo och Jörgen ut och fick ut bergkrossen över uppfarten och jag hade en del att tvätta för hand, putsade alla skor som stått i garaget för dom var dammiga, slängde en massa kläder som inte används till något.

 Milo klämde nästan ett helt hekto nallekorv till frukost:) Han som aldrig äter frukost annars.

Denna goa bilden har jag valt att ha på mitt Visakort. Jag knäckte mitt när jag skulle lyfta en säck hundmat samtidigt som jag hade kortet i handen för att betala, bara att beställa nytt och då ville jag ha min goa son på det.

Nu har jag pytsat in räkningar och en del av vår resa till betalning. Alltid skönt att ha fått in alla fakturor så man slipper tänka mer på det under månadens lopp. Fick också sålt båda min OM plagg som inte passade och det var ju också bra, fick in lite mer pengar än jag själv betalt men ändå har köparen tjänat någon hundring själv. Jag har själv köpt mej en vårjacka på Tradera, en Lotta Lotta. Min röda kappa jag köpte förra sommaren är för stor nu, det gör en del med 9 kilos nedgång trots allt, man märker det när man provar kläder man inte haft på ett tag.

Nästa veckas upplägg per dag:
4 shake
2 proteinbars
3 frukter
2 l vatten
30 minuters gång på Attract

Nu ska vågen få ta ett skutt, jag tycker jag har haft en låsning nu någon vecka så det är dags att chocka kroppen lite. Vi får se om det funkar. Jag är ju mätt och belåten på det jag ska äta men sedan kan det ju vara lite trist meny:) men en vecka fixar jag....ska fixa!

2 kommentarer:

A-K sa...

Korten saknas :-(
Jag ser bara små prickar, antagligen något fel hos Blogger.
Jag är också "småsnål" där det kommer till träningskläder eftersom det finns outlets där man kan hitta detta till halva priset.

Jösses, ett helt hekto Nallekorv, det var inte dåligt!
Jag har ett jättefint kort på alla tre barnen på mitt Coopkort.
Jag ska också ta i med "hårdhandskarna" med vikten from imorgon.
KRAM

Helen sa...

Skrattar åt nallekorven. Har aldrig sett det. Visste inte att man kan designa sitt eget visakort. Ska jag tänka på till nästa gång. Tror mitt går ut snart.
9 pannor minus, bra jobbat. Fast jag skulle aldrig köra din veckomeny, blää :-)

Piska mattor mot verandaräcket har jag oxå gjort hittills men det funkar som sagt inte bra. Nu fäste B stången i friggebodsväggen och i äppelträdet! Kluriga lösningar måste till ibland. Tipsa maken du :-)

Kram