söndag, mars 13, 2011

En tidig morgon till

En morgon till som jag fick frågan kl 06.30 om jag var vaken. Ja man har två val,
  1. en son som sover kl 20.00 och gå upp vid 07.00
  2. en son som är uppe till 21.30 och sover till ca 08.30
Bara att välja. Jag väljer nog alternativ nr 1. Jag är ju mer en morgonmänniska och tycker om lugnet på kvällen. Hur tänker ni?

Milo hittade julklappspapper och snöre i en låda och det har han roat sej med en halvtimmas tid nu. Pappa har födelsedag och ska få paket tyckte han, just nu är det en stol som packas in. Känns som här finns presentband överallt men låt sonen roa sej, det är ju utveckande:)

2 kommentarer:

Laila Olsson sa...

hej jag satte mig ner här vid datorn eftersom jag har varitpå ett häftigt pass på friskis. Jag hade inte katten i sängen inatt så jag fick sovmorgon ha ha. Du har ju en väckarklocka som kör upp dig, fast som du säger man kommer igång på fm. Det fanns en tävling en gång på herbalife vad man kunde göra med tomma burkar, det var en smart ide du kommit på,det blir praktiskt o dekorativt. Efter kunddagen tog vi en långpromenad sedan lagade vi middag och sedan blev det melodifestivalskväll. Jag höll på honom så det blir nog bra. fast där var några som också va bra att lyssna på. Vi ses hos Lucas och Nathalie i em.

Helen sa...

Tar oxå alt 1. Kan ändå inte sova länge om mornarna och det är så skönt att få mycket gjort tidigt. Har inga rättviseproblem med att maken gärna ligger kvar en stund längre. Fast ber jag så går han upp utan knot.

Tycker våra små ser så vuxna ut när det har jeans och jacka istället för overall. Inga småfisar längre :-)

Kul att ni bestämt sommarplaner och även höstresa. Här funderas det för fullt. Danmark finns med på min lista då jag har en äldre kusin utanför Köpenhamn som jag skulle vilja träffa igen. Hon är gift med en dansk man och har bott där i 40 år. Jag och min pappa var där för 4 år sedan. Innan Bosse och Leo reste jag mycket, vandrings- och golfresor. B och jag var till spanien och golfade när jag var gravid men sen har det - av förklarliga skäl - inte blivit något. Det känns så halvtrist när man har ekonomin och det som hindrar en är att man inte "får ändan av vagnen".

Sen skulle jag tycka det var jättekul, om vi är nere i krokarna någon gång att kunna träffa dig och Milo "in real life".

Om min träning som du undrade, jag tar mig friheten att ta aningen längre lunch ca 3 ggr i veckan för att hinna träna. Vi har ett stort gym runt knuten som koncernen har bra avtal med. Min chef har sagt OK och han vet att jag gör det jag ska i alla fall. Så det känns jättelyxigt.

Kram från ett mulet sthlm