söndag, februari 06, 2011

Pyssel

När man går hemma och drar en hel helg så går man gärna och plockar med lite av varje, inte för att jag kunde så mycket igår men idag har jag ju fått gjort lite smått. Bl a så planterade jag två Iris som jag köpt, det är en enastående blomma som jag ska sätta i vår trädgård till våren. Krukorna/skålarna är i betong som är glaserade på insidan så man kan plantera i dem. Dom är formade som hjärtan och det om något passar ju in i månaden februari, Alla Hjärtans dag månaden.


Milo har också fått en stor del uppmärksamhet idag och det krävs ju när man är hemma hela dagar. Han fick baka muffins med hallon och äpple, han är så duktig och knäcker ägg, tar upp mjöl och vispar med elvispen, allt under bevakning såklart:) Så idag har jag släppt på min återhållsamhet av sötsaker och åt en av dessa underbara Milomuffins. När han skulle sova middag så tog jag rundan om Linette och Besim som i dagarna flyttat till vår lilla by, dom fick en påse Milomuffins att mumsa på. Gå in och hälsa på dem var ju inte så smart med tanke på kräksjukan, men muffins som varit i varm ugn borde inte kunna smitta.

Ikväll har min tradera auktioner gått ut och du milde vad dom gav pengar. Jag kan inte förstå vissa budgivningar, t ex en katvig sommersuit som jag fick sålt för 175 kr och den andra för 155 kr, det är mer än jag gett för dem! Sedan har vi Milos gröna Converse som gick upp till 421 kr, det har inte jag gett för dem. Svart Molo jacka 410 kr, lila Molo softshelloverall 454 kr, jag gav 399. Ja man man kan ju inte annat än säja att det är roligt detta och det skulle vara kul att visa för dem som tycker jag shoppar dyra märkeskläder till Milo. Jag vill nästan påstå att jag köper billigare kläder än om jag köpt allt på HM/Lindex osv. Inget ont om deras kläder nu, dom har mycket fint!

3 kommentarer:

A-K sa...

Tjohej vad bra betalt du fick för kläderna på Tradera! Jag har ju mängder med summer suits i gömmorna. Jag får helt enkelt göra ett ryck och få ut lite auktioner i veckan.
Precis! Att köpa "dyra" kläder på rea och sälja efter användning och ändå få mer än vad man gav för dem kan ju ingen argumentera emot.

Idag har jag också släppt på "sötsaksförbundet"! Känner ig hänig efter för lite sömn och en sjuk liten Filippa som kräks mest hela tiden :-(

KRAM

i min lilla lilla värld sa...

Tradera is da shit!! Grattis =)

Malin sa...

hahaha, det är väl bra att få mer än man gett???
Jag hade gett mer för skorna, dem är ju såååå coola, Bara skulle ha dem.
Ha en bra vecka, kram