tisdag, december 07, 2010

Virus?

Jag har nog fått en släng av yrsel. Körde tidigare från jobb idag och hem och sov en timma innan jag skulle hämta Milo. Jag vet inte vad jag råkade ut för men yr i pottan blev jag och hade t o m svårt att fixera blicken på vägen när jag körde hem. Jag har mest legat på soffan under hela kvällen. Linette och Theo kom hem och piggade upp tillvaron en stund. Lille Theo är bara så go nu, han ler och pratar mest hela tiden! Det är en glad liten skit:)

När jag kom och hämtade Milo på dagis idag såg han inte mej utan stod på en stol och sjöng Björnen sover, han kan hela sången helt själv, Litet hus vid skogens slut kan han också klockrent. Dagis personalen undrade om vi sjunger mycket hemma för Milo är mycket duktig på att sjunga hela sånger och gör det ofta. Vi sjunger nog inte mer än någon annan så det är nog bara att Milo tycker det är roligt.

Funderingar kring bloggen. ibland tycker jag allt jag skriver blir lite platt och ointressant, jag skriver ju bara om vardagen alltid. Jag vat bara inte hur jag ska utveckla mej, visst kan man ge tips och annat men jag har inte lust att sitta och leta upp saker att tipsa om bara för att det ska vara så..kanske lite lat natur;-)? Har sett en 30 lista som jag funderar på att ge mej i lag med men ska bara fundera på om jag kan fullfölja svaren på alla frågorna. Ni som läser här, har ni några önskemål? Egentligen är det ju inte så många som läser så jag behöver kanske inte anstränga mej för mycket men det är ju också kul att utveckla sej själv. Feedback tack:)

5 kommentarer:

Jost sa...

Hej Vännen!
Jag är bara så nöjd med att få följa er vardag och känna igen mej i mycket.
Varför krångla till det? För mej får du gärna bara fortsätta som du gör..
Älskar att se dina vältagna fina bilder också!

Helen sa...

Det här med yrsel är inte kul. Bra att du tog det lugnt och vilade. Jag hade några sådana känningar i våras. Tog tom taxi hem från jobbet en dag för jag vågade inte köra.

Du, jag har oxå funderat på att det man skriver i bloggen ibland blir så "tråkigt". En del andra bloggar jag läser - de som har fler läsare än vad vi har - kan ju upplevas som mer "roliga och fyndiga". De tipsar om länkar, tar upp diskussioner, kan oxå vara mycket mer personliga.
Men som En glad morsa ovan skrev: Varför krångla till det!.
Tänk på vilken målgruppen din blogg har.
Jag bestämde mig för att min målgrupp är vår släkt och sen vänner som inte träffar oss så ofta och som vill följa Leos vardag. Och att fokus är på Leo men sen blir det även lite om mamma och pappa oxå.
Det är ju just i vardagen vi lever.

Jag tycker att det du skriver är bra.
Stor kram

Therese sa...

Hej! Hittade in hit geneom en annan blogg och ville passa på att säga hej. Hoppas du mår bättre idag. Aldrig kul när man inte mår helt hundra.

Det där med bloggen och vad man ska skriva om är inte alltid så lätt. Jag har ställt samma frågor som du. Jag brukar försöka tänka ut varför jag vill skriva och för vem. Jag startade bloggen för min släkts skull och har därför fortsatt skriva om sånt som de vill veta om oss och lägger upp mycket bilder på barnen. Men så är det ju alltid kul att utvecklas. Många av mina läsare är mammor så det blir mycket barnsnack hos mej:)

A-K sa...

Det här med vad man skriver i sin blogg är ju upp till var och en och vilket syfte man har med bloggen som de kloka kvinnorna skriver här ovan.
Jag tycker om att läsa om er vardag, det finns ingen anledning att "konstla till det".

Filippa kan också hela Björnen sover och Ett litet hus :-) Dem sjunger hon ofta!

KRAM

Anonym sa...

Bloggen är bra...vi lever i vardagen så det blir det man skriver om sen imellanåt kommer lite andra spännande saker in eller hur. Fortsätt som du gör=))...Förresten snart har du ju jättemycket att berätta om ditt nya jobb...
kramen från Gunsan