lördag, december 25, 2010

Vår julafton 2010

Vi fick en mysig julafton tillsammans med mina föräldrar, Linette, Besim och Theo, min syster Heléne och systerdottern Alexandra. Vi började med att äta den traditionella julmaten och sedan fick det pausas en stund innan ris a´la maltan med körsbärssås intogs. Därefter träffade jag tomten när jag var ute och slängde skräp och han lämnade en massa klappar hos oss som vi fick innan han tog sina renar och åkte vidare till andra barn, han hälsade att nästa år skulle han själv dela ut alla paket till vår familj;-)
Milo tittar på Kalle Ankas Jul. En Läkerolask slår högre än vanligt godis för Milos del.

Facklor som prydde uppfarten, framför huset fanns också ett par, mycket vackert i detta gnistrande snölandskap.
 Milo hjälper till att dela ut paket.
 Slagen liten lycklig Milo kl 24,10 på natten
Lovade visa min julklapp från maken, en Odd Molly Eden melton coat lite military.

Jag önskade den och maken tyckte den var fin så den beställdes utan provning och utan att ha sett den i verkligheten. Öppnade paketet och blev så glad, den är så snygg och sitter perfekt på mej. Ska visa den på en dag när jag är klädd, idag springer vi bara omkring i myskläder:)

Sjalen fick jag av min syster i julklapp och den blev faktiskt mycket fin till kappan.

Om jag ska dra lite julklappar så fick Milo:

Elgitarr med microfon och förstärkare, tomteklubba och Småfolk pyjamas av mormor och morfar
Hoodtröja, pickdolla med skumpilar och tre namnnappar som det står Milo på, detta av Linette och Besim
Duplo racerbil med verktyg så man kan skruva isär den och en fiskudde, av moster Heléne och Alexandra
Schleich lada med djur, gubbar och traktor, Bamse golvpussel, kläder, bok av oss
Två böcker av Filippa med familj.
Vi tackar stort för alla fina klappar, Milo blev glad för allt:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Det verkar som att ni haft en underbar julafton.
Melton är jättefin i den färgen, vilken fin julklapp av maken :-)
Milo kan ju spela ihop med Anton :-) Han fick en elbas med förstärkare i julklapp.
KRAMAR

Anonym sa...

Hej och tack för en trevlig julafton.
Det är så roligt att fira denna kväll med dessa små tacksamma barn. Att han bara orka sjunga o spela gittar ända fram till midnatt och så skulle vi klappa. Ja det gav riktig julkänsla att komma in på er uppfart med alla blossen och mycket snö pluss 10 g kallt. Julklapparna blev alla nöjda med tror jag iallafall Milo han var glad och öppnade o öppnade för fullt.
Din kappa satt jättefint på dig snygging där.Jag får väl ut på rea fast inte idag men visst är man lite sugen på det.Min bästa julklapp var att få va med er. kram mamma