lördag, december 18, 2010

Så tråkigt!

Idag skulle vi köra över till vår släkt i Danmark, bl a för att fira Milos kusin Tanja som fyller år. Detta har leget med i planering under flera månader. Vi började morgonen med en sovmorgon till 08.45 och det kändes bara såå bra! Vi fixade till oss och packade allt som skulle med. När vi började köra så föll snön lätt men ju tätare på Malmö vi kom så tätnade snöflingorna och vägarna var hal och farten höll sej till ca 60 km/h på motorvägen. Vi vände och körde hem igen:( Det är inte ofta Jörgen bangar för dåligt väglag men han kände nog av att jag mådde dåligt av det. Jag får en slags panikkänsla inom mej när jag inte kan kontrollera hala vägar samt att jag är så rädd för att någon annan tok ska göra så att vi alla far illa, ni vet fartdårarna som stro dom har magneter mellan däck och vägbanan!

Vår goa "onge" som somnade i soffan när han såg på Manny nu vid middagstid, nu sover han i min säng för i den ställningen kan man ju inte ligga.

Igrå hann jag inte med att öppna datorn ens för jag hade fullt upp från det jag kom hem till jag skulle i säng! Moster Heléne kom på besök och Milo fick ett flyplan som är en sparbössa, när man stoppar pengar i den så startar den med flygljud, mycket uppskattat av Milo.

Jag och Milo klädde granen igår, han fick fri händer med okänsligt pynt och här har ni resultat som jag på ett snyggt och smidigt sätt fick fixa till lite senare på kvällen.
Som sagt kvällen bestod av besök av Heléne och sedan kom Linette och Theo, Besim kom in en sväng lite senare på kvällen och till slut kom Jörgen hem efter att han varit på julbord med sitt jobb. Det är riktigt mysigt med sådana kvällar. Milo somnade iofs inte förrän 22.30 men vad gör det:)

Julklapparna börjar så smått bli klara men jag ska villigt erkänna att en del har jag kvar men känner ingen oro, jag fixar det under veckans lopp, vet vad jag ska köpa till de flesta som ska kompletteras. Maken är dock lite svår. Han har redan köpt min och det blir ett Odd Molly plagg som jag själv fått välja:) men jag tänker inte själv packa upp det och prova innan det är julafton, lite spänning måste det vara ju.

Nu ska jag ta och städa lite här för det ser ut som ...attan (bäst att använda de rätta orden;-)

2 kommentarer:

Helen sa...

Men vad trist för er, förstår att du är besviken och släkten oxå gissar jag. Men säkerheten kommer först. Mycket förståndigt att vända. Just det här att man själv kan vara så försiktigt men så har man inte kontroll på alla risktagare där ute.

Aha, en till som gillar Manny :-) Nej, ser onekligen lite obekvämt ut att sova så där.

Milo var säkert stolt över sin gran, men det blir nog bäst om du piffar den lite.

Här velar vi fram och tillbaka om jag och B ska köpa julklappar till varandra. Ingen kan komma på något att önska, vilket lyxproblem!

Nu ska jag börja fixa lite mat. Bestämde hastigt att vi ska äta lite julmat ikväll.

Ha en bra kväll och 4:e advent
Kram

A-K sa...

Mycket bra beslut av er att vända och åka hem igen! Jag är aldrig orloig för egen del när jag kör när det är halt, men precis som du skriver... alla andra idioter!

Filippa var också jättetrött idag och somnade redan kl 18.30. Hon sover nog för natten. Felicia var med på sin första hopptävling på ridskolan idag och Filippa var med och tittade. Det gick jättebra för Felicia.

Jag är nästan klar med mina julklappar också, har några mindre inköp kvar, men det tar jag i lugn och ro nästa vecka.

KRAM och trevlig lördagskväll!