fredag, december 03, 2010

En sockerbagare här bor i staden, han bakar kakor mest hela dagen....

När jag kom hem från jobb så skulle vi baka pepparkakor, det hade jag lovat. Jag är inte ett big fan över att baka just pepparkakor men vad gör man inte för sina barn...eller hur blev det nu? Jo jag bakade och Milo gick sin väg efter att ha tryckt ut ett par kakor och rullat ett par tag med sin bakrulle, han gillade inte ens att äta degen! Jaja, nu har vi iaf gjort det
Jag har varit på dåligt humör ikväll, vet inte varför. Stoppade mejsjälv i ett bubbelbad och sedan soffläge en stund så blev det bättre. Jag tror att min hjärna är proppad med en massa tankar och det blir korvstoppning till slut. Jag behöver nog lite avkoppling och jag hoppas att dessa veckor jag har kvar att jobba går snabbt som attan.
Vi tittade på Idol och när Jay Smith sjöng sin Metallica låt så blev Milo helt till sej, han for upp på glvet och rockade loss, frågade efter en gitarr så nu vet vi vad vi ska köpa till honom i julklapp. Han var så söt där han stod och dansade och sträckte upp ärmarna i luften precis som en rockkille ska göra:)

Nu får vi snart krypa i säng för vi ska ju upp ganska tidigt, Ullaredsturen är i ropet. Milo längtar efter att få vara hos mormor och morfar, det var ett tag sedan. Han skulle bjuda dem på dinosaurpepparkaor, sa han.
Nattnatt och tänk på oss i ett fullproppat GeKås, det är väl det man fasar för:-)

5 kommentarer:

Jost sa...

Kollar webbkameran i morgon om du står uanför, hihi! Hoppas ni får en bra shopping och hittar det du behöver.
Duktig är du som redan har bakat... jag har ju både pepparkakor inkl hus och lussebullar kvar.

A-K sa...

Hihi... Filippa hittade ett badmintonracket som hon sprang runt med hela kvällen. När Jay sjung använde hon den som en gitarr! "Titta, Bippa spelar gitarr" sa hon :-) Gullungar!
Jag gillar inte heller att baka pepparkakor! Tror att det har att göra med allt kavlande.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig dag på Gekås imorgon!

KRAM

Helen sa...

Ha ha, ja de tappar intresset ganska snart. Tips;
köp färdiga pepparkakor och spritsa på något istället.
Tror jag har köpt färdig deg en gång och kavlat ut, resultat: inte gott.

Du har sett Leos gitarr i bloggen väl. Köpt på BR, har bara älskar den. Tar fram det så fort det är musik på TV.

Hoppas Ullared blir bra och att det skingrar andra tankar i huvudet. Milo blir säkert bortskämd hos mormor idag.

Kram

Anonym sa...

Nu har jag äntligen börjat läsa din blogg :-)
Vad duktig du är som skriver (varje dag?!).

Vilken fin bild på er... Lille Milos söta tryne mitt i pepparkakshjärtat. Är din blus från Kappahl förresten? Jag har en likadan. Fin som attan!

Hoppas du överlevde Ullared, hihi :-)

Kram på dig!

Alexandra sa...

Från mig! :-)