måndag, december 20, 2010

Belöning

Dags för WLC kursens sista klass för denna omgången och vi hade alla varit så duktiga:) Själv gav jag mej en belöning i form av en tunika från Chillnorway, ett av mina favoritmärken.
Nantucket har 40% rabatt på en del kläder och denna var en av dem så jag knep en Large, hoppas bara den passar för jag har normalt XL. Denna kändes iosf lite rymligare i modell så det kan gå. Dessutom så ska jag ner med i vikt, bra mycket mer.

Idag har vi pratat med dagiset som erbjöd Milo plats och vi har valt att flytta honom efter flera överväganden. Det kommer säkert bli bra och fördelen är ju att jag har gott om tid till hans inskolning vilket för mej är viktigt. Milo är lite av den känsliga typen, än om han blivit bra mycket bättre på att släppa loss och våga.

När jag hämtade honom idag så var han inlämnad på en annan avdelning och ingen av hans fröknar var kvar, det vet jag att han inte tycker om, då blir han ängslig. Han hade inte ätit något fick jag informerat och jag tyckte att han var varm när vi kom hem. Vi har förvarnat mormor om eventuell hjälp med passning imorgon och det är hon så gullig och ställer upp på. Jag har lite svårt att vara hemma från jobb nu när jag bara har tre dagar kvar, det är ju en del som ska avslutas och rensas. Jörgen har också det körigt för dom stänger under 2 veckor så där måste allt ut som är beställt. Inte lätt alltid!

Nu drar det sej mot julafton och det sista ska falla på plats. Jag har några klappar kvar att handla och sedan ska vi ha ju ha julaftonen här hos oss så det är en del att ordna med det också. Vi har ju alltid gjort som så att alla tar med sej något till julbordet och så gör vi i år med, det förenklar så mycket för alla och känns mycket bra. Jag tycker att allt är så mysigt nu, ute är det gnistrande snö och kallt och inne har vi värme och mys från massor av stearinljus. Visst är det en stor njutning!

2 kommentarer:

Helen sa...

Bra, självklart ska man belöna sig själv. Det är jag världsbra på :-)
Hoppas inte Milo blev dålig.
Julstressa inte för mycket nu. Jag njuter oxå till tända ljus. Det är enda nackdelen med våren, att det inte är lika mysigt att tända ljus då.

Kram från oss

A-K sa...

Klart att du ska belöna dig själv när du varit så duktig!
Kul att ni äntligen får flytta till dagiset ni ville ha från början. Jag är vansinnigt nöjd med Filippas :-)
Läste i ett brev att två barn skulle flyttas upp till en äldre avdelning nu efter jul och då kände jag att jag vill INTE att Filippa ska flyttas över, men det kommer ju såklart ske till hösten.

Hoppas att ni har fina dagar innan jul och att ni inte stressar för mycket.

KRAMAR