söndag, november 28, 2010

Skyltsöndag och 1.a advent

Mysdag med nära och kära. Vi började dagen med småpyssel, lite städning och pappsen gjorde det sista på lekstugans skelett. Nu värnar han bara på bar mark så han kan fortsätta bygget på plats.

Milo sov middag i nästan 3 timmar och under den tiden kröp jag upp i soffan och vilade en timma och sedan i ett bubbelbad för jag var frusen. Tillagade en omelett med bacon som vi åt innan vi sedan begav oss in till staden för att gå på den obligatoriska skyltsöndagen tillsammans med mormor, morfar, Linette och Theo. Kallt som attan var det och man borde tagit thermobyxor på sej. Vi fick iaf upp värmen efter en fika på Maddes. Milo och jag delade på en lussebulle som var mycket god och helt färsk.

Det ramlar in en massa mail från Tradera här, jag har en hel del till försäljning och den hittills tokigaste auktionen som jag nästan skäms över är ett par vintervantar som jag köpte förra vintern i Ullared för 29 kr, såldes för 105 kr...men vad gör man? Det är ju klart inte alla som kommer till Ullared och vantarna är bra.
Det är väl det som är lite av poängen med Tradera, vissa plagg får man underpris på och vissa överpris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det blir roligare att gå på julskyltning nu när Milo ser undrande på saker, tomten är f.f inte populär men det är ju en konstig farbror!!
Gullig som han är önskade han sig bara en klubba och det ska han få,väl inslagen ifrån tomten. det är en trevlig julm. dom ordnar i Landskrona ,den staden blir bara bättre o bätre. Alla invandrare borde komma ut och ta seden dit man kommer men dom syns tillräkligt annars eller hur.Det var en god fika och värmestuga på Maddes och snöööööööö ute ,verkligen julkänsla.

Du är en riktig affärsqvinna ,skriv och berätta för Boris i Ullared ha ha

A-K sa...

Det låter som att ni haft en riktigt mysig adventssöndag.
Vi har tagit oss hem från Jönköping, hämtat paket på Ica, lagat och ätit middag, adventspyntat, tagit ett bad (jag frös också), vilat på soffan i två (!) timmar, Filippa skulle absolut somna i Felicias säng så det fick hon göra. Nu har jag burit ned henne till sin egen säng.

WOW... du skulle köpt fler vantar :-)

KRAM