fredag, november 19, 2010

EFIT 28 månader

06,30
Precis uppstigna och Milo ser att det snöar ute. Jätteglad blir han och hojtar, -Mamma det snöar, vi ska gå ut och åka pulka! Nu var det väldigt blöt snö som inte lade sej på marken så det hade inte gått så bra. Sedan hade vi ett annat hinder och det var en sjuk Milo med feber och ögoninflammation. Vi har varit hemma och förvisade inomhus.

08,30
Milo målar bordet med en hushållspensel.
09,30
Fixar en fruktsallad till oss. Problem uppstod när jag vände mej ifrån en minut, då hade han blandat ner resterna av en kladdekaka också. Jag åt då ingen fruktsallad och inte Milo heller, men kul hade han en stund.
10,30
Har man feber så blir man snabbt trött och här sitter han och sover i soffan framför en liten tv stund. Jag bar in honom i sängen och sedan sov han gott till 13,20.
11,30
Snusar gott i sängen. Vad gjorde då jag under tiden? Jag borde sovit jag med för natten hade varit mindre bra. Nej jag sov inte, jag klickade hem en del kläder till Milo och julklappar till Tilda och Theo. Älskar rea på kvalitetskläder! Sedan chattade jag en sväng med min söta syster Cecilia och en snabbis med Linette.
13,30
Nyvaken och mys i soffan med mamma.

14,30
Milo delar en korv med pizzarullen. Allt för att få i honom någon mat, en korv slank ner iaf.

15,30
Jörgen har kommit hem och vi tar en fika, nu vill Milo bara äta rödbetor, mormors hemmagjorda.
16,30
Springer och leker lite med allt möjligt. På gott humör.
17,30
Jag hade varit ute i brevlådan och vi hade fått paket från Minpluddevutt. Milo mannekängar i nytt set från Nova Star, så fint!

18,30
Vi fick också Hummeloverallen, den gröna men den är stor och jag vet inte om den kommer få ligga till nästa vinter.



19,30
Rumpnisse i pappas inneskor fixar med timern på ugnen, bara 5 minuter till läggdags. Kl 20.00 sov han sött i sin säng efter att vi hade läst Lilla röda traktorn.

5 kommentarer:

A-K sa...

Oj, hr du redan hunnit få in EFIT! Imponerande!
Så fick ni också en sjukEFIT.
Haha... kladdkaka i fruktsalladen ;-) Vilken uppfinningsrik pojk! Tänk vad de hinner fixa medans man tittar bort en loten stund.
Hoppas att Milo snart kryar på sig, självklart ska du vara hemma med GOTT samvete när Milo är sjuk!
KRAM

A-K sa...

En liten stund... ska det stå :-)

A-K sa...

Npva Star setet var ju superfint!
KRAM

A-K sa...

Men se så jag stavar... Nova Star :-)
Nu ger jag upp!

Kram

Helen sa...

Så skönt att sova när man är lite sjuk.
Härliga kort. Skrattar oxå åt specialfruktsalladen :-)

Kram från oss